וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגליל המערבי סיכוי מוגבר לחלות בסרטן

27.4.2006 / 18:20

מומחה אמריקאי טוען כי בשל החשיפה לאסבסט באזור, הסיכוי ללקות בסרטן גבוה מבשאר העולם, ואמר כי חלה חובה לפרק את מבני האסבסט

בגליל המערבי הסיכון לחלות בסרטן מסוג מזותליומה, הנגרם כתוצאה מחשיפה ל[[אסבסט]], גבוה עד פי 50 מבשאר העולם. כך אמר היום הפרופסור ארתור פרנק, מומחה בינלאומי לתחלואה מאוניברסיטת דרקסל בפילדלפיה.

ארגוני איכות הסביבה אומרים, שהתחלואה במחלות סרטניות מסוגים אחרים גבוהה מעל הממוצע במידה משמעותית בגליל המערבי. בגלי צה"ל דווח, כי פרנק, שערך היום סיור שערך במוקדי האסבסט ב[[נהריה]], מאשר את הדברים ואומר, כי השכיחות הגבוהה יחסית של המזותליומה מעידה על סכנה ללקות במחלות סרטניות כמו סרטן דרכי העיכול, סרטן דרכי הנשימה ו[[סרטן הריאות]].

"במקרים דומים בארה"ב, הממשלה טיפלה בבעיה ולקחה על עצמה אחריות. לאחר מכן, תבעה את החברה המזהמת על מנת לממן את הוצאות הניקוי" אמר פרנק והוסיף, כי בישראל הממשלה אינה עושה דבר. פרנק טוען כי יש צורך בתוכנית כוללת לטיפול בשאריות הפסולת במוקדי הזיהום וניקויים. עוד אמר כי על מנת למנוע נזק לדורות הבאים, חלה חובה לפרק מבנים שיש בהם אסבסט.

פקחי האסבסט שובתים במחאה

בעקבות הפסקת פעילות פקחי האסבסט של המשרד לאיכות הסביבה, הגישו עמותת "אדם טבע ודין" ו"העמותה למען איכות סביבה וחיים בנהריה" עתירות לבג"צ נגד השר לאיכות הסביבה, שר האוצר ונציב שירות המדינה. בעתירות נטען כי הפסקת פעילות הפקחים גורמת לסיכון בריאות הציבור. בינתיים הפקחים שובתים, מכיוון שאינם מבוטחים על עבודתם. העתירות ידונו בעוד כשבועיים.

עו"ד ציפי איסר-איציק, מנכ"ל עמותת "אדם טבע ודין", אמרה כי "המצב בארץ בתחום האסבסט הינו מצב חירום לאומי" והוסיפה כי גובה התשלום שבסכסוך עומד על סך 200,000 שקלים בשנה. "בעבור סכום זה, יוצרת הממשלה סיכון לחיי אדם ולבריאותו של הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully