וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחת הבהרה "קשה" לשגריר שבדיה

27.4.2006 / 17:01

מנכ"ל משרד החוץ דחה את הסבריו של השגריר על החלטת שטוקהולם להעניק אשרות כניסה לפעילי חמאס. לדבריו, זו מתן לגיטימציה לחמאס

שגריר שבדיה בישראל, רוברט ריידברג, זומן לשיחת הבהרה עם מנכ"ל משרד החוץ, רון פרושאור, בעקבות דיווח, לפיו שטוקהולם תעניק אשרות כניסה לפעילי חמאס.

ממשרד החוץ נמסר לקול ישראל, כי השיחה היתה קשה, וכי פרושאור דחה את כל הסבריו של השגריר, ואמר לו כי הצעד הזה הוא בבחינת מתן הכשר לטרור. "אי אפשר להפריד בין ארגון טרור ופעיליו", אמר המנכ"ל לעמיתו השבדי, והביע חשש ששבדיה תהיה הראשונה שתיתן לגיטימציה לחמאס.

השניים דנו גם בביטול ההשתתפות של שבדיה בתימרון שעורכים חיילות אוויר מאירופה, בשל השתתפותו של חיל האוויר בו, עליו דווח אתמול. לדברי פרושאור, "מי שפוסלים את ישראל, פוסלים עצמם מתפקיד בתהליך השלום במזרח התיכון".

השגריר השיב, שאנשי חמאס לא ביקשו ויזות וממילא לא קיבלו, וגם אם יבקרו בשבדיה הם לא ייפגשו נציגים רשמיים. ביחס להחרמת התרגיל אמר, שהסיבות לכך "כלכליות וטכניות" ושישראל ושבדיה מעולם לא שיתפו פעולה בכוחות לשמירת השלום. לכך ענה פרושאור: "דבריך מעליבים ולא מקובלים".

גורמים בממשלה אמרו לקול ישראל, כי שבדיה היא המדינה האירופית העוינת ביותר לישראל, וכי "הגיע הזמן להפסיק רכישת רכב שרד תוצרת וולבו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully