וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום יחלו עבודות הבניה מחדש בגראונד זירו

רויטרס

27.4.2006 / 14:30

במקום בו עמדו מגדלי התאומים יוקם "מגדל החופש", שיתנשא לגובה 540 מטרים. עבודות הבניה צפויות להתחיל היום ויסתיימו ב-2012

עבודות בנייתו מחדש של מרכז הסחר העולמי, המוכר כיום כ"גראונד זירו" ובו עמדו עד לפני כארבע שנים וחצי [[מגדלי התאומים]], אמורות להתחיל היום בניו יורק. זאת זמן קצר בלבד לאחר שהתקבל האישור הסופי לכך מהוועדה הרשמית לבניית "מגדל החופש".

לארי סילברסטיין, שפיתח את תוכניות הבניה אמר, כי צוותי העבודה יגיעו למקום בשעה 8:30 בבוקר על פי שעון החוף המזרחי, ויחלו בבניית המגדל שיתנשא לגובה של מעל 540 מטרים, ויהיה הגבוה ביותר באזור. לדברי סילברסטיין, המגדל יסמל את עצמאותה של ארה"ב.

רשות הנמלים של ניו יורק ו[[ניו ג'רזי]] המחזיקה בבעלות על השטח, אישרה את תוכניותיו של סילברסטיין ביום שלישי, וסיימה בכך ארבע שנים של ויכוח חריף באשר למה צריך לעשות עם השטח, לאחר מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר ב-2001.

בהמשך יוקמו במקום אנדרטת זיכרון, מוזיאון ומרכז תרבות שיוקדשו לכ-3,000 הרוגי הפיגועים. קרובי משפחות ההרוגים מכנים את המקום "אתר קדוש". את אלו יקיפו שלושה בנייני משרדים ומגדל מגורים אחד. העבודות באתר צפויות להסתיים עד שנת 2012.

"בואו נזכור שכל האזור, העולם כולו, כולם נושאים עיניים ובוחנים איך אנו בונים את מגדל החופש ומה אנו מייצגים בתהליך הבניה" אמר צ'ארלס גרגאנו, סגן יו"ר רשות הנמלים של ניו יורק.

סילברסטיין מצידו, רוצה להתחיל ולסיים את העבודות באתר מהר ככל הניתן ואמר כי, "יש עדיין מחלוקות שצריכות להפתר, אך נכון להיום, כמו כל תושבי ניו יורק, גם אני מתמקד בתחילת עבודות הבניה על מגדל החופש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully