וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות הפלסטינית: לא נכנע ללחץ הכלכלי

רויטרס

26.4.2006 / 21:16

שר האוצר הפלסטיני אמר היום כי "עדיין לא הגיע הזמן להרים ידיים", והבטיח כי הרשות לא תעשה ויתורים כדי לקבל את הסיוע

הרשות הפלסטינית הבטיחה היום לא להיכנע ללחץ הכלכלי מצד המערב ודרשה מהבנקים "לקחת סיכונים" ולהסכים לטפל בכספיה של ממשלת חמאס.

בתוך כך, אומרים היום גורמים פלסטינים וסוכנויות סיוע מערביות כי הכלכלה ברשות עלולה להתמוטט במהירות ואלימות עלולה להתפשט בה, לאחר שישראל הקפיאה את העברת כספי המיסים שגבתה עבור הרשות ולאור קיצוץ הסיוע המערבי.

בנקים אזוריים ובינלאומיים חסמו את העברת התרומות הערביות והמוסלמיות לרשות, מחשש לסנקציות שתטיל עליהם ארה"ב. "עדיין לא הגיע הזמן להרים ידיים", אמר שר האוצר, עומר עבד אל-ראזק. "לא יהיו ויתורים פוליטיים בתמורה לדולר".

[[איראן]], [[קטאר]], [[ערב הסעודית]] ו[[כוויית]] הקדישו יותר מ-200 מיליון דולר לקרנות חירום. אלא שהרשות הפלסטינית לא יכולה לקבל את הכסף בגלל שהבנקים חסמו את העברת הכספים. גורמים רשמיים בבנקים אמרו, כי הם חוששים שוושינגטון תטיל עליהם סנקציות או תמנע מהם כניסה לבנקים בוול סטריט, שעליהם הם סומכים לביצוע פעולות יומיומיות.

עבד אל-ראזק אמר כי משרד האוצר הפלסטיני מקיים שיחות עם הבנקים המרכזיים של מצרים וירדן, "במטרה למצוא דרך לפתור את הנושא". הוא הכיר בכך שהוא מתקשה לפתור את בעיית הבנקים, אך הביע תקווה: "התוצאות איטיות אבל המגעים עדיין מתקיימים. בעזרת השם, בקרוב נגיע לתוצאה טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully