וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: איראן תשיב פי שניים למכה אמריקאית

רויטרס

26.4.2006 / 20:23

המנהיג הרוחני של איראן אמר היום, יומיים לפני דו"ח סבא"א, כי אם ארה"ב תתקוף, איראן תכה באינטרסים האמריקאים בכל העולם

המנהיג הרוחני של [[איראן]], ה[[אייתולה]] עלי חמינאי, אמר כי איראן נשבעת לתקוף את [[ארצות הברית]] ואת האינטרסים שלה בכל מקום בעולם אם זו תתקוף את איראן. זאת לאחר שארצות הברית הצהירה, כי היא לא פוסלת את האפשרות הצבאית במידה והאפשרויות הדיפלומטיות ימוצו ולא יביאו להפסקת תוכנית הגרעין האיראנית.

חמינאי אמר את הדברים היום, יומיים לפני שדו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) צפוי לקבוע האם [[איראן]] נענתה לדרישות הקהילה הבינלאומית והפסיקה את העשרת האורניום. איראן אמרה כי לא תפסיק את ההעשרה, מכיוון שלדבריה היא מיועדת למטרות אזרחיות בלבד.

"האמריקאים צריכים לדעת שאם הם יתקפו את איראן, האינטרסים שלהם בכל מקום בעולם יפגעו", אמר חמינאי. "האומה האיראנית תגיב לכל מכה בעצמה כפולה".

ארצות הברית, בגיבוי בריטניה וצרפת, דוחפת לכיוון הטלת סנקציות על איראן, אם דו"ח הסוכנות יודיע כי איראן לא הפסיקה את ההעשרה. אולם רוסיה וסין, שתי החברות האחרות בעלות זכות הווטו בסוכנות הביטחון של האו"ם, מתנגדות לכל סוג של חרם.

ראש תוכנית האנרגיה האטומית של איראן, גולמרזה אגזדה, נפגש אתמול עם ראש סבא"א, [[מוחמד אל ברדאעי]], בווינה. "השיחות ביניהם היו מעודדות", אמר סגנו של אגזדה, מוחמד סעידי. הוא הוסיף כי שני הצדדים דנו בדרכים לפתור את המשבר, אך לא פירט מעבר לכך. אולם דיפלומטים בוינה העריכו כי השיחה נערכה מאוחר מכדי לשנות את הדו"ח של סבא"א, מכיוון שהפקחים שלה לא יוכלו לבדוק את הפרטים שנמסרו בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully