וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדים בקונגו מתים מרעב, מחלות ואלימות

רויטרס

26.4.2006 / 19:26

למרות שהמלחמה הסתיימה לפני שנתיים, כל יום מתים מאות ילדים, ואלפים מגויסים בכפיה למיליציות ועוברים התעללות מזעזעת

כמה מאות ילדים מתים מדי יום מרעב, ממחלות ואלימות בקונגו. זאת, למרות מאמצי חיל השלום של האו"ם, סיוע בשווי מיליארדי דולרים והבחירות הצפויות. כך הודיעה קבוצת ארגוני זכויות האדם למען ילדים, "מעקב אחרי ילדים באיזור עימות", הפעיל באזור. לפי הדו"ח שפרסמו, ילדים מ[[הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו]] עדיין נפגעים מקבוצות חמושים מקומיות, וכמעט שאין להם גישה למוסדות חינוך או בריאות.

במקום השיפור שהיה צפוי בחיי הילדים לאחר שב-2003 הסתיימה המלחמה בת חמש השנים ולמרות נוכחותם של 17,000 אנשי האו"ם המפקחים על תהליך השלום - העתיד להגיע לשיאו בבחירות הצפויות מאוחר יותר השנה - בחלק מהמקרים חלה הידרדרות במצבם.

"אסור שהמעקב מבחוץ אחרי תהליך השלום ירדים את הקהילה הבינלאומית לתחושה מוטעית שהילדים שם חיים בשלום", אמרה קתלין האנט, יושבת הראש של "מעקב אחרי ילדים". "להפך, קיימות ראיות בוטות של אונס והטלת מום בילדות, גיוס בנים למיליציות והתעללות בילדים בכלל". בדו"ח נכתב, כי ילדי קונגו סובלים "מהטיפול הגרוע ביותר שניתן למצוא ברחבי העולם. מקרים מתועדים מעידים על זוועות מחרידות, כגון ירי, הטלת מומים, דקירה ושריפת ילדים למוות".

חוסר הביטחון ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו מונע ממיליוני אזרחי המדינה גישה למוסדות הרפואה ואף לחוות ולשדות שלהם. לדברי מומחים, 1,000 בני אדם עדיין מתים בקונגו כל יום כתוצאה מרעב ומחלות שמקורם במלחמה, בנוסף לארבע המיליונים שנהרגו מאז היא פרצה, ב-1998. "45% ממקרי המוות האלה, בקירוב, הם של ילדים מתחת לגיל 18", נכתב בדו"ח.

ילדות מגויסות בכפיה כדי להפוך לשפחות מין

הבחירות הראשונות בקונגו מזה 40 שנה, היו אמורות להתקיים בשנה שעברה. אולם, לחימה במזרח, עימותים פוליטיים בבירה והאתגר הלוגיסטי של הפקת בחירות במדינה מוכת לוחמה הובילו לדחייה. דיפלומטים אמרו כי הם לא צופים שהבחירות יתקיימו לפני סוף יולי.

מורדים מהמדינה ומחוצה לה ומיליציות שונות ממשיכים להטיל אימה על המזרח, העשיר באוצרות טבע. כל ניסיונות חיל השלום של האו"ם להרגיע את האזור נכשלו. צבא קונגו עצמו אינו מוסדר, ולעיתים הוא מסוכן לאזרחים ולאנשי האו"ם כמו המורדים.

"מעקב אחרי ילדים" אמר שהושגה התקדמות כלשהי בהוצאת אלפי ילדים מהקבוצות החמושות. אך רבים נוספים נותרו בהן, וארגון [[אמנסטי]] העולמי דיווח בחודש שעבר כי קבוצות מורדים מגייסות ילדים כבר מגיל 12, לרוב בכפייה, כדי לעבות את שורותיהם לקראת הבחירות.

דו"ח "מעקב אחרי ילדים" מביא הוכחות לכך שילדות צעירות מגויסות אף הן בכפייה, על מנת להפוך אותן לשפחות מין, כמקור לכופר נפש, או למכירה עבור זהב או פרות. כדוגמא מזעזעת אחת לכך, מביא הדו"ח את עדותה של ילדה בת 10 בשם אורילי. בזמן הקרבות בקיוו בשנים 2004-2005 חיילים ירו ואנסו את שני הוריה לעיניה, ואז ביצעו גם בה [[אונס]] קבוצתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully