וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזוג דור אלון וסונול בסכנה

ענת רואה

26.4.2006 / 18:23

בית המשפט העליון הורה על עיכוב ביצוע וקבע "הערעור לא נראה משולל יסוד". הדיון הראשוני בערעור יתקיים בתוך 60 יום

שופטת בית המשפט העליון עדנה ארבל הורתה על עיכוב ביצוע המיזוג בין דור אלון וסונול, שאמור היה להתבצע בהתאם להחלטתו של בית הדין להגבלים עסקיים, אשר אישר את המיזוג.

השופטת ארבל קבעה כי עיכוב הביצוע יעמוד בתוקף עד למועד החלטת בית המשפט בערעור, אותו הגדירה כ"שאלה חשובה ומורכבת ובעלת השלכות רוחב". ארבל קבעה כי הדיון הראשוני בערעור יתקיים בהקדם, ובתוך 60 ימים. החלטה זו מטילה כעת ספק רב ביציאת המיזוג אל הפועל.

בהחלטתה התייחסה השופטת לסיכויי הערעור שהגישה רשות ההגבלים העסקיים וציינה כי כמובן שבשלב זה סיכוי הערעור נבחנים באופן לכאורי בלבד. עם זאת היא קבעה כי לאחר שעיינה בפסק הדין ובהודעת הערעור "ועם כל הכבוד המתבקש לבית הדין, שהוא, כפי שחזרו וטענו המשיבות, טריבונל מקצועי ומתמחה", כותבת ארבל, "ניתן לומר, כי הערעור אינו נראה משולל יסוד".

לדברי ארבל, בהחלטה המשתרעת על 12 עמודים, אין מדובר בערעור התוקף את ממצאיו העובדתיים של בית הדין, כפי שניסו המשיבות להציג, אלא בערעור שנשען על הקביעות העובדתיות של פסק הדין ומכוחן מצביע על קשיים לכאורה במסקנותיו. בהקשר זה, נכתב בהחלטה, קיימת חשיבות לכך שבמקרה דנן לא נדחו טענות הממונה באשר לקיומו של חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות כמופרכות, אלא בית הדין קיבל במידה רבה את הניתוח הכלכלי שהציג הממונה, בהגיעו למסקנה שונה בשל התפתחויות עתידיות הצפויות בענף תחנות התדלוק בשנים הקרובות.

ארבל אף הוסיפה כי חלק מרכזי בטענות הערעור מופנה נגד המבחן המשפטי בו נעשה שימוש בפסק הדין. לפיכך, אין מדובר בסוג הקביעות, אשר בהן ככלל תימנע ערכאת הערעור מלהתערב, אם תמצא שהטענות מוצדקות.

לדברי ארבל, ראוי לתת במקרה זה צו עיכוב ביצוע אשר יקפיא את מצב הדברים ויאפשר לביהמ"ש לבחון את העניין ולהכריע בו, מבלי שיחולו שינויים שקשה יהיה לחזור מהם, כאשר נזקן של דור אלון וסונול אינו חמור במידה כזו שלא ניתן לדחות את מימוש פסק הדין בזמן קצר נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully