וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב מצגר עתר לבג"ץ נגד החלטת מזוז

26.4.2006 / 13:03

טוען בעתירתו כי החלטת היועמ"ש להדיחו מתפקידו מהווה פסק דין מבלי שנתן לו את ההזדמנות להתגונן ופגיעה בשמו ובתדמיתו

הרב הראשי, [[יונה מצגר]], עתר לבג"ץ נגד קביעת היועץ המשפטי לממשלה, [[מני מזוז]], כי הוא אינו ראוי לשמש כרב הראשי לישראל.

בעתירה טוען הרב מצגר כי מזוז הוציא נגדו פסק דין מבלי שנתן לו את ההזדמנות להתגונן ובכך הפר זכויות יסוד בסיסיות שיש לכל אדם. עוד נכתב כי "פרסום הדו"ח גרם לרב נזק לשמו הטוב, לכבודו ולתדמיתו הציבורית, אף שלא נעשה לו כל שימוע".

בתחילת החודש החליט היועץ המשפטי לממשלה לסגור את תיק החקירה נגד הרב הראשי האשכנזי ולא להגיש נגדו כתב אישום בגין קבלת טובות הנאה מבתי מלון שבהם התארח. עם זאת, לנוכח הממצאים שהתגלו בחקירתו של מצגר, שאף שיקר בחקירה, קרא מזוז למצגר לפרוש מתפקידו כרב הראשי. מזוז הזהיר, כי אם מצגר יסרב להתפטר, יינקט נגדו הליך מינהלי של הדחה באמצעות הוועדה למינוי דיינים.

בהחלטתו כתב מזוז כי "נוכח הפגמים בהתנהלותו, ראוי היה שהרב מצגר ייטול אחריות אישית ויחליט בעצמו על פרישה מתפקיד דיין ורב ראשי". הוא הוסיף כי "המשך כהונתו עלול לפגוע פגיעה קשה במעמדה של הרבנות הראשית ושל בית הדין הרבני הגדול, ובאמון הציבור במוסדות הללו".

חקירת המשטרה נפתחה בדצמבר 2004 בעקבות פרסום תחקיר ערוץ 2 על אירוח חינם שקיבל מצגר במלון "מצודת דוד" בירושלים, בפסח לפני שנתיים. בבית המלון נרשם כי זהו "אירוח חינם", ובפועל הרב שילם על ארוחותיו בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully