וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת מעכבת תשלומים לספקים

רוני קורן-דינר

26.4.2006 / 12:48

מפיק: "אנחנו חוששים שרשת מנסה לייצר משבר על גבנו כדי לבקש הקלות מהרשות השנייה". רשת: "בעקבות החג נוצר עיכוב טכני"

זכיינית ערוץ 2 רשת מעכבת מזה שבועות ארוכים תשלומים לספקיה, בעיקר חברות הפקה וסוכנים; כך נודע ל-TheMarker. החברה חייבת לחברות הפקה שעובדות עבורה מיליוני שקלים, והמפיקים מספרים כי מזה חודשים שהם אינם מצליחים לגבות את התשלומים המגיעים להם. "עד לפני כמה חודשים רשת היתה משלמת בזמן, אבל עכשיו הם פשוט מנצלים כל תירוץ אפשרי כדי לדחות תשלומים, ומביאה חברות הפקה שכבר החלו בפרוייקטים עבורה לסף פשיטת רגל", אומר אחד המפיקים, שרשת חייבת לו כמה מאות אלפי שקלים. "כבר הוצאנו חשבוניות, שילמנו לספקי משנה של ציוד, והתשלום מרשת פשוט לא מגיע".

אף אחד מהמפיקים לא מוכן לדבר בשמו מחשש שרשת תעכב עוד יותר את התשלום או לא תזמין ממנו עבודות עתידיות. מפיק אחר, שרשת חייבת לו קרוב לחצי מיליון שקל, מספר שהחברה החלה במדיניות חדשה: עיכוב חתימת החוזה ככל הניתן, במקביל להוצאת ההפקות לעבודה ולצילומים - כך שספירת הימים הרשמית לתשלום (נניח שוטף פלוס 30 - ר.ק) מתחילה כמה שיותר מאוחר בעוד שהעבודה כבר החלה.

אחת מחברות ההפקה אף החליטה לבטל את ההתקשרות לאחר שהחלו הצילומים, לאחר שלא יכלה לעמוד בתשלומים לאנשי הצוות ולספקי ציוד, ונואשה מקבלת התשלום מרשת. "כל פעם ששאלנו אמרו לנו שאין, ואז הגענו פיזית למשרדי החברה החדשים והמפוארים, נוצר ויכוח, ופשוט ביטלנו את ההפקה תוך ספיגת הפסד כספי של עשרות אלפי שקלים", נמסר מאותה חברה. "הגענו לחובות אדירים מול הבנקים - אין לנו יכולת לממן את רשת".

מפיק נוסף טוען שרשת בוחרת לא לשלם. "אנחנו חוששים שרשת מנסה לייצר מצב של משבר על גבנו, כדי לבקש הקלות מהרשות השנייה", הוא אומר. "העניין הוא שאין לנו בורות שומן לחיות עליהם ואנחנו לא מסוגלים לשלם לאנשים שעובדים עבורנו, זאת אי נעימות אחת גדולה".

רשת עברה לפני כשבועיים למשכנה החדש ברמת החייל בתל אביב, בהשקעה של מיליוני שקלים. בהקמת חדר השידור החדש של החברה לבדו הושקעו כ-2 מיליון דולר. ההפסד הנקי של החברה בשנת 2005 עמד על 7.9 מיליון שקל. הפסד זה נבע בעיקרו מההיערכות האינטנסיווית למכרז ערוץ 2 במהלך השנה, שבה הושקעו עשרות מיליוני שקלים, כמו גם בירידה של כ-10% בהכנסות מפרסום יחסית ל-2004. לאחר הזכייה שילמה רשת סכום של 124 מיליון שקל למדינה, דמי זיכיון חד פעמיים ("ביד"), שלהם התחייבה במסגרת המכרז. כמו כן התחייבה הזכיינית להוצאות רבות נוספות במסגרת מחוייבויות ההפקה במכרז.

באיגוד המפיקים מודעים לבעית התשלומים של רשת. "שמענו על כך מכמה מפיקים, והעניין נמצא בבדיקה", מסרה אתי חסיד, מנכ"לית איגוד המפיקים. ברשות השנייה טוענים כי לא הגיעו אליהם טענות של יוצרים ומפיקים. "כמו שאני מכיר את רשת זה לא דבר שמאפיין אותם", אמר מוטי שקלאר, מנכ"ל הרשות השנייה. מרשת נמסר בתגובה כי "רשת ידועה במוסר התשלומים הגבוה שלה. בעקבות החג נוצר עיכוב טכני שלא איפשר העברת תשלומים במועד במשך מספר שבועות בלבד, והבעיה טופלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully