וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רדוור עברה להפסד תפעולי של 1.2 מיליון דולר

שירלי יום-טוב

26.4.2006 / 12:34

התוצאות בהתאם לאזהרה מתחילת החודש: הכנסות של 20 מיליון דולר, ללא שינוי מהרבעון המקביל ורווח נקי של 300 אלף דולר

כל דו"ח כספי של חברה ישראלית בוול סטריט שהתפרסם בינתיים לרבעון הראשון הראה עד כמה משמעותית ההוצאה בגין אופציות עליה נדרשת החברה לדווח בדו"חות הרבעוניים השוטפים. הדו"ח של רדוור אינו שונה. החברה הישראלית, המתמחה במערכות לניתוב עומסים ברשת, רשמה ברבעון הראשון רווח נקי של 300 אלף בלבד, 2 סנטים למניה, 1.5% בלבד מכלל ההכנסות ברבעון שחלף.

גם אם מנטרלים הוצאה של כמיליון דולר בגין אופציות למנהלי החברה ועובדיה, הרווח הנקי היה 1.4 מיליון דולר בלבד, 7 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 4.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. המספרים האלה תואמים את האזהרה ששיגרה החברה בתחילת החודש.

רדוור, בניהולו של רועי זיספאל, רשמה ברבעון שחלף הכנסות של 20 מיליון דולר, ירידה של 5% מהרבעון הקודם וללא שינוי מהרבעון המקביל. בתחילת החודש הסביר מאיר משה, סמנכ"ל הכספים של החברה, שהתוצאות הושפעו לרעה ממכירות נמוכות מהצפוי בארה"ב בשל בעיות ניהוליות בסניף האמריקאי. הבעיות הללו חמורות, גם משום שאין זו הפעם הראשונה - בדיוק לפני שנתיים סבלה רדוור מחולשה במכירות בארה"ב בשל אותה הסיבה. בנוסף, האזהרה של רדוור בתחילת החודש היתה השנייה בתוך שנה בלבד.

פרמטר מאכזב נוסף הוא שורת הרווח התפעולי. רדוור עברה ברבעון הראשון להפסד תפעולי של 1.2 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון דולר. גם אם מנטרלים את ההוצאה בגין אופציות, החברה עוברת להפסד תפעולי. הסיבה לכך היא עלייה של 26% בהוצאות השיווק והמכירה לרמה של 11.3 מיליון דולר (בניטרול הוצאה בגין אופציות). במהלך הרבעון ייצרה רדוור 5.6 מיליון דולר מפעילות שוטפת וקופת המזומנים הדשנה עלתה ל-170 מיליון דולר.

"למרות שהמכירות היו נמוכות מהצפוי, אנו נותרים נלהבים ביחס לפוטנציאל הצמיחה של רדוור", ציין זיסאפל בהודעת החברה. רדוור לא פירסמה בהודעתה תחזית לרבעון השני ושיחת הוועידה תתקיים ב-15:45 שעון ישראל.

לפני שנה נסחרה מניית רדוור במחיר של 23 דולר כך שרמתה היום - 15.3 דולר - נמוכה ב-33%. שווי השוק של החברה, הנסחרת גם בתל אביב, מסתכם ב-292 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully