וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליש מהגרושים אינם משלמים מזונות

26.4.2006 / 9:55

עשרות אלפי נשים אינן מקבלות דמי מזונות שנפסקו לטובתן. החוב המצטבר של הגרוש הישראלי עומד על כשלושה מיליארד שקלים

כ-23 אלף נשים גרושות או פרודות נאלצות לפנות למוסד לביטוח לאומי על מנת לקבל קצבת מזונות, מכיוון שבני זוגן מתחמקים מחובתם. כך עולה מדו"ח חדש שמפרסם המוסד לביטוח לאומי.
המשמעות, אחת מכל שלוש נשים שנפסקו לטובתן דמי מזונות, אינן מקבלות זאת מבן הזוג.

הדו"ח, אותו חיברה אסתר טולדנו, ממנהל המחקר והתכנון של המוסד, מציג את מספר מקבלות הקצבאות והיקף החובות של בני זוגן בשנת 2005. מהדו"ח עולה כי בישראל חיות כיום כ-60 אלף נשים גרושות או פרודות, עם ילדים מתחת לגיל 18.

אין מדובר כאן רק בטרטור וטרחה הכרוכים בהגעה לסניפי ביטוח לאומי, מילוי והצגת טפסים והוכחות. הנשים משלמות גם מחיר כלכלי כבד, קיצבאות ביטוח לאומי נמוכות משמעותית מהסכום אותם משלמים בני הזוג ועומד על ממוצע של 1381 שקלים בחודש.

תוכנית הקיצוצים אותה הנהיג בנימין נתניהו, שר האוצר הקודם, הובילה לקיצוץ משמעותי נוסף בקיצבת דמי המזונות עבור למעלה מ-11 אלף נשים, ויותר מ-3000 נשים איבדו את זכאותן לקיצבה.

על פי נתוני הדו"ח, המוסד לביטוח לאומי לא הצליח לגבות את הכסף מכ-60% מהגברים המתחמקים מתשלום. ב"ידיעות אחרונות" דווח כי, סכום החוב המצטבר של בני הזוג לביטוח לאומי ב-30 השנים האחרונות, עומד עד 3 מיליארד שקלים, שליש מסכום זה נחשב לחוב אבוד.

כיום, אשה המבקשת דמי מזונות מביטוח לאומי, צריכה להציג פסק דין הקובע את זכאותה למזונות, ולהוכיח כי בן זוגה אינו משלם את הסכום שנקבע, וגם להציג תלושי משכורת. המוסד משלם לה דמי מזונות חודשיים בגובה פסק הדין שנקבע בבית המשפט, או הסכום שנקבע בתקנות, הנמוך מבין השניים. נשים המקבלות שכר העולה על 4500 שקלים בחודש, מאבדות את זכאותן לקצבת המזונות.

בעוד שבתי המשפט פוסקים דמי מזונות בהתאם לרמת החיים אליה הורגלה המשפחה, וגם לנשים המרוויחות למעלה מ-4500 שקלים, קיצבת דמי המזונות בביטוח לאומי עומדת על 2398 שקלים לאם עם ילד אחד, שני ילדים ומעלה מזכים ב-2,789 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully