וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

86% מהחשבונות הפרטיים הסדירו את מסגרות האשראי

שלומי גולובינסקי

26.4.2006 / 9:47

בתחילת יולי תיכנס בתוקף הוראת ניהול בנקאי תקין, שעניינה איסור חריגה מסגרות אשראי בחשבונות עו"ש

עד סוף מרץ 2006 הוסדרו מסגרות אשראי ל-86% מחשבונות הלקוחות הפרטיים - לעומת 75% בפברואר. כך עולה מנתונים שמפרסם היום בנק ישראל. בבנק המרכזי מציינים, כי עיקר השיפור הושג בהעמדת מסגרות באופן חד צדדי על ידי הבנקים (30% במרץ לעומת 23% בפברואר).

בתחילת יולי תיכנס לתוקפה הוראת ניהול בנקאי תקין 325, שעניינה ניהול מסגרות אשראי בחשבונות עו"ש. בהוראה נדרשים הבנקים לתאם ולקבוע בהסכם, עם כל אחד מלקוחותיהם, מסגרת אשראי שתתאים לצרכים, לכושר ההחזר ולביטחונותיו של הלקוח. ההסכם יחייב את הצדדים לפעול בתוך המסגרת המאושרת בלבד, בלא חריגה ממנה.

בבנק ישראל מציינים, כי שיפור איטי יותר הושג בקרב הסקטור העסקי - הוסדרו כ-80% מהחשבונות (לעומת 75% בפברואר). ל-78 אלף חשבונות עסקיים, מהם 52 אלף חשבונות של בעלי עסקים הקטנים, עדיין אין מסגרת אשראי מוסדרת.

יחד עם זאת, שיעור החשבונות בחריגה נותר גבוה, וללא שיפור בהשוואה לחודשים הקודמים - 23%. שעור החריגות בחשבונות העסקיים גבוה מאוד - כמעט כפול מזה שבקרב החשבונות הפרטיים: 40% לעומת 21%, בהתאמה.

הפיקוח על הבנקים מתריע, כי הבעיה חמורה במיוחד בקרב הלקוחות העסקיים הקטנים, בהם רק לכ-4% מהחשבונות הועמדו מסגרות חד צדדיות. השילוב של העדר מסגרות מוסדרות ללקוחות העסקיים ושיעור גבוה של חשבונות המצויים בחריגה, עלול לגרום לכך שעסקים אלה עלולים להיפגע בעוד כחודשיים אם לא יזדרזו ויסדירו עם הבנק את קו האשראי, תוך "הכנסת החריגה למסגרת" או ביטול החריגה על ידי תוכנית מימון חלופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully