וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף ירד ב-0.1%

עומר שרביט

26.4.2006 / 17:36

השחר הארוך ביותר איבד 0.54% בעקבות עלייה חדה בתשואות על האג"ח הממשלתיות במיין סטריט. כי"ל ננעלה בירידה של 0.5%

נקודת היערכות היא הביטוי הצה"לי לעצירה להתאוששות לאחר מאמץ רב או הכנה למהלך מכריע בהמשך הדרך. נראה כי זה מה שקרה למדדים המובילים בבורסה של תל אביב, שננעלו ביציבות עם נטייה לירידה.

בפתיחת המסחר, ירדו המדדים קלות בעקבות פערים שליליים במניות הדואליות. במהלך היום, נסחר המעו"ף ברצועה צרה של בין ירידה של 0.5% לעלייה של 0.2%. פתיחה חיובית בוול סטריט סייעה לשוק להתקרב לקו המשווה בסיום.


נקודת ההיערכות היא על רקע מחירי השיא שאליהם האמירו המדדים אתמול למרות העלאת הריבית ב-0.25% והפיגוע בסיני. מדד המעו"ף ירד ב-0.1% ל-859 נקודות, מדד תל אביב 100 השיל שיעור זהה ל-879 נקודות. מנגד, עלה התל טק ב-0.3%. מחזור המסחר הסתכם במעט מעל מיליארד שקל.

בניגוד למסחר המנומנם במניות, השוק הסולידי נהדף על ידי העלייה החדה בתשואות על האג"ח הממשלתיות הארוכות במיין סטריט - שוק האג"ח האמריקאי.

מתחילת השנה, עלתה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים בארה"ב מרמה של 4.4% לרמה הנוכחית של קרוב ל-5.1%. השוק הסולידי המקומי מגיב בירידות חדות: האיגרת השקלית מסוג שחר לטווח הארוך ביותר - במח"מ של 7.4 שנים - העלתה תשואתה ל-6.6% ומחירה ירד בשיעור חד של 0.54%. האיגרת הצמודה מסוג גליל לטווח ארוך, במח"מ של 13 שנה, העלתה תשואתה ל-3.85% ומחירה ירד בכ-0.1%.

במקביל, הדולר שנחלש בתקופה האחרונה מול השקל, התחזק היום ושערו היציג עלה ב-0.3% לרמה של 4.542 שקלים.

טבע עלתה ב-0.8% לאחר שזכתה אתמול לבלעדיות על הגירסה הגנרית של הפרבקול, שמכירותיה השנתיות נאמדות ב-1.5 מיליארד דולר.

מניית אלביט מערכות עלתה ב-0.44% למרות פער שלילי של 0.4%, בצל הערכות שהחברה עשויה ליהנות מהנפקתה הצפויה של אימג'סאט בנאסד"ק. אלביט מחזיקה 8% מהחברה, שלפי הערכות מבקשת לגייס הון מעבר לים לפי שווי של חצי מיליארד דולר.

כור הוסיפה 0.6% לאחר שפתחה בפער שלילי של 0.3%. שלשום דווח, כי כור עשויה לנצל גיוס הון של החברה הכלולה אי.סי.איי כדי לממש רווחים.

מגמה שלילית במגזר הכימיה: מניית כי"ל ירדה ב-0.5% לאחר שפתחה בעלייה של 0.4%. ברקע המסחר בכי"ל, הערכות לא רשמיות שיצרניות האשלג הגיעו להסכם עם הסינים בנוגע לאספקת האשלג. מכתשים אגן ירדה ב-0.2% ופריגו השילה 1.1%. במניות הבנקים נרשמה מגמה מעורבת, כאשר הפועלים ולאומי איבדו 1.2% ו-0.7% בהתאמה, ודיסקונט הוסיפה 0.3%.

אורכית ננעלה בירידה של ב-8.4%, כשהמשקיעים ממתינים לפרסום תוצאות הרבעון מחר. באוסקר גרוס לא חיכו והפחיתו את מחיר היעד למניה ל-28 דולר לעומת מחיר יעד קודם של 32 דולר.

מניית ברן התחזקה ב-2.5% בתגובה להודעה על זכייה בחוזה להפעלת מכון התערובות "תדמיר" בבית שמש למשך 15 שנה. מבין מניות היתר, רניטק מגיבה בעלייה של 2.7% ובמחזור נמוך להודעה על רכישת שליש מקומפלקס מסחרי בקלן שבגרמניה, כשההיקף הכולל של העסקה מסתכם ב-140 מיליון יורו. מבין מניות הביטוח, הכשרת היישוב עלתה בשיעור חד של כ-6.7% על רקע המשא ומתן למכירת ב.ס.ס.ח לפי 100 מיליון שקל. בססח עצמה עלתה ב-16.7% במחזור לא מהותי לשווי של כ-93 מיליון שקל.

מניית אופיר הוסיפה 2.6% בתגובה להודעה על קבלת הזמנת המשך מלקוח בארה"ב בהיקף של כ-12 מיליון שקל, לאספקת עדשות אופטיות למערכות ראיית לילה. ביולייט זינקה ב-13% במחזור של כמיליון שקל בעקבות תוצאות חיוביות בניסוי של תרופה למניעת השמנה שמפתחת החברה הבת אוביקיור. התרופה דיכאה את צריכת המזון של העכברים פי שניים לעומת התרופה המקורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully