וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילה של 35% ברווחי אמזון בעקבות גידול בהוצאות

25.4.2006 / 23:36

עלייה של 20% בהכנסות הקמעונאית המקוונת הגדולה בעולם ל-2.28 מיליארד דולר - מעל לתחזיות

אמזון, קמעונאית האינטרנט הגדולה בעולם, דיווחה היום על נפילה של 35% ברווח הרבעוני - רבעון חמישי ברציפות שבו נרשמת ירידה ברווחי החברה - על רקע גידול בהוצאות על שירותים וטכנולוגיות חדשות בניסיון למשוך קונים, ורישום אופציות למניות לעובדים כהוצאות.

אמזון - חנות כלבו וירטואלית המוכרת מגוון עצום של מוצרים, החל בספרים וכתבי עת, דרך מזון לבעלי חיים ומצלמות, וכלה בדגי סרדין וכלי נגינה - רשמה ברבעון רווח נקי של 51 מיליון דולר, או 12 סנט למניה, לעומת רווח של 78 מיליון דולר, או 18 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תוצאות החברה בשורה התחתונה היו בהתאם לתחזיות האנליסטים. אמזון רשמה הוצאות בסך 26 מיליון דולר, או 6 סנט למניה, בעקבות רישום אופציות למניות לעובדים כהוצאות.

מכירות החברה בתקופה המדווחת גדלו ב-20% לעומת הרבעון הראשון של שנת 2005, ל-2.28 מיליארד דולר - מעל לתחזיות האנליסטים למכירות של 2.23 מיליארד דולר. מייסד ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, הביע שביעות רצון מהתוצאות בעת פרסום הדו"חות.

במבט קדימה צופה אמזון לרשום ברבעון הנוכחי רווח תפעולי של 32-67 מיליון דולר על הכנסות של 2.03-2.18 מיליארד דולר. תחזית האנליסטים היתה להכנסות של 2.09 מיליארד דולר. לשנה כולה צופה החברה רווח תפעולי של 390-520 מיליון דולר על הכנסות של 9.95-10.5 מיליארד דולר. תחזית האנליסטים היתה להכנסות שנתיות של 10.07 מיליארד דולר.

מניית אמזון, אשר נפלה בכ-19% מתחילת השנה, עולה ב-2% במסחר לאחר הסגירה, אחרי שסיימה את שעות המסחר הרגילות בוול סטריט בירידה של 0.7%.

בחודש שעבר הפסידה אמזון בתביעה שהגישה נגדה יצרנית הצעצועים טויס אר אס, לאחר שהקמעונאית המקוונת הפרה הסכם בלעדיות עם ענקית הצעצועים. ניצחונה בתביעה איפשר לטויס אר אס להקים אתר אינטרנט מתחרה. בעת פרסום הדו"חות היום הודיעה אמזון על כוונתה להגיש ערעור בעניין.

אמזון הודיעה בפברואר על רכישת קמעונאית ההלבשה המקוונת שופבופ (Shopbop) - הרכישה הראשונה של קמעונאית מקוונת בארה"ב שביצעה אמזון מאז תקופת בועת האינטרנט. אנליסטים העריכו בעקבות העסקה כי רכישת שופבופ עשויה לבשר על כך שאמזון מתכוונת לחדש את מדיניות רכישת האתרים המתחרים שאותה זנחה לאחר שורת רכישות כושלות ביצעה בתקופת בועת האינטרנט, בהן רכישות האתרים Pets.com ו-living.com.

במקום זאת, התמקדה אמזון בשנים האחרונות ברכישות שנועדו לסייע לה לפתח את שירותי המקוונים וערוצי ההפצה, דוגמת רכישת הקמעונאית המקוונת הסינית Joyo.com בשנת 2004 ורכישת מו"לית הספרים לפי דרישה BookSurge בשנה שעברה.

אירוע משמעותי נוסף הקשור לאמזון ברבעון החולף היה הודעת החברה בחודש שעבר על כוונתה לפתוח חנות שירותים פיננסים מקוונת חדשה אשר תמכור מוצרים פיננסים של פידליטי, חברת ניהול קרנות הנאמנות הגדולה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully