וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים מנעו מקטניות לגרום להצטברות גזים

רויטרס

25.4.2006 / 19:19

קבוצת מדענים בדקה שיטות עממיות להתססת שעועית כדי למנוע ממנה לגרום לגזים, וגילו כי חיידק מסוים מאפשר לנטרל את הבעיה

קבוצת חוקרים מו[[ונצואלה]] דיווחה כי מצאה דרך למנוע מקטניות לגרום להצטברות גזים בבטן. החוקרים גילו שני סוגי חיידקים, לקטובסילוס קאסיי ולקטובסילוס פלנטרום, שניתן להוסיף לקטניות בזמן הבישול על מנת להפחית למינימום את חוסר הנוחות הנגרמת לאוכלי קטניות ולסביבתם.

מאריסלה גרניטו מאוניברסיטת בוליבר בקראקס, ונצואלה, ועמיתיו הסבירו כי הגזים המצטברים בחלל הבטן נוצרים כשחיידקים מסוג מסוים במעי הגס מפרקים מזון. "קטניות, ובמיוחד שעועית שחורה, הם מקור תזונתי חשוב, במיוחד במדינות מתפתחות", כותבים גרניטו ועמיתיו במאמרם, שהתפרסם בכתב העת למדעי המזון והחקלאות. "אולם, למרות זאת, הצריכה שלהם מוגבלת בשל הצטברות הגזים שהם גורמים לה".

טבחים מנוסים בטיפול בקטניות מתסיסים אותם לעיתים, על מנת להפחית את כמות הגז שהם יוצרים. מטרת החוקרים היתה לברר בדיוק איזה חיידק אחראי לאפקט המבוקש. כשהתסיסו החוקרים שעועית שחורה באמצעות שני סוגי החיידקים הנ"ל, הם גילו כי התהליך הפחית את כמות הסיבים המסיסים בהם ב-60%, והוריד את רמת החומר "רפינוז", הידוע כגורם לגז, ב-88%.

לאחר מכן, הם האכילו [[חולדות]] מעבדה בשעועית, וניתחו את הרכב ההפרשות שלהם על מנת לוודא כי השעועית אוכלה במלואה, ושמרה על הערך התזונתי שלה לאחר הטיפול.

"מצאנו כי חומצת החלב המעורבת בהתססת [[קטניות]], הכוללת את החיידק לקטובסילוס קאסיי, יכולה לשמש בתעשיית המזון לשם הפחתת הגזים להם גורמות הקטניות", כתבו החוקרים במאמר. "כמו כן, בישול הקטניות לאחר השרייתן בחומצת החלב הפחית עוד יותר את המרכיבים הגורמים לגזים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully