וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: צורן מזנקת בכ-20% בתגובה לדו"חות

עומרי כהן

25.4.2006 / 23:07

טבע קיבלה אישור סופי עם בלעדיות לגרסתה הגנרית לפראבקול. נובה עולה ב-11% - רוכשת את חברת הייפרנקס

בוול סטריט נפתח יום המסחר בעליות שערים קלות. מדד נאסד"ק עולה ב-0.2% ומדד דאו ג'ונס מוסיף 0.1%. בקרב המניות הישראליות בולטת צורן בזינוק של 19.5%, לאחר שהחברה פירסמה תוצאות חזקות לרבעון הראשון. טבע מוסיפה 1.9% לאחר שקיבלה אישור סופי לשיווק גירסה גנרית לתרופת הפראבקול של בריסטול מאיירס, בתוספת בלעדיות של חצי שנה. נובה מטפסת ב-11% בתגובה לרכישת הייפרנקס.

סקירת טרום מסחר

וול סטריט עשויה לשוב ולהתאושש ביום המסחר השני בשבוע, אחרי ירידות השערים אתמול. החוזים העתידיים מאותתים על עלייה של 0.3% במדד מניות הטכנולוגיה בפתיחת המסחר.

אתמול היו אלה המשך היחלשותו של הדולר בעולם, לצד מחירי הנפט הגבוהים, שנותרו קרובים לרמות שיא, ושהובילו את המדדים בוול סטריט לירידות, אחרי עליות של כ-6% בנאסד"ק מתחילת השנה ועלייה דומה במדד דאו ג'ונס. נאסד"ק ייפתח היום בגובה של 2,333 נקודות, ומדד דאו ג'ונס ייפתח ברמה של 11,336 נקודות.

בזירה המאקרו כלכלית, יפורסמו היום שני נתונים העשויים להשפיע על הסנטימנט בבורסות בניו יורק. הראשון: מכירות הבתים הקיימים במארס, עם צפי לירידה לקצב שנתי של 6.65 מיליון בתים מ-6.91 מיליון בחודש פברואר. השני: מדד אמון הצרכנים בחודש אפריל, עם צפי לירידה ל-106.9 מרמה של 107.2 נקודות בחודש מארס, בעקבות הלחץ מצד מחירי הנפט הגואים.

ובזירת האנרגיה - מחירי הנפט עולים בשעות המסחר האלקטרוני בחצי דולר ל-73.84 דולר לחבית, בעיקר על רקע חששות גוברים מגידול חד בביקושים מסין.

עוד ישפיע היום על המסחר - המשך גל הדיווחים. שתי חברות שמשתתפות בדאו ושתדווחנה היום הן יצרנית הכימיקלים דופונט (DD) וענקית הטלקום AT&T (סימול: T).

בקרב הישראליות - הדו"חות של חברת צ’ק פוינט מאתמול תפסו את האנליסטים המסקרים את החברה מוכנים, מאחר והמספרים היו ידועים ברובם מתחילת החודש. מרבית בתי ההשקעות כבר התאימו עצמם למספרים המאכזבים, שהעידו על שחיקה בהכנסות ממוצרים חדשים ועל ירידה ברווח הנקי. חלק מהאנליסטים חתכו המלצות, או הורידו מחיר יעד, לרמות הגיוניות יותר, הקרובות למחירה של צ'ק פוינט בימים אלה - סביב 19 דולר.

בית ההשקעות האמריקאי ג'פריס מסקר את צ'ק פוינט בהמלצת "החזק", עם מחיר יעד של 20 דולר; גם בבית ההשקעות CIBC חזרו על המלצת "החזק"; וחריג מעט בנוף הוא ליהמן ברדרס, ששומר על המלצת "תשואת יתר", ומלווה אותה במחיר יעד של 22 דולר - 14% מעל מחירה בשוק.

גם מניית צ'ק פוינט עצמה לא התרגשה אתמול מהדו"חות ועלתה בכחצי אחוז. את המסחר היום היא תפתח בגובה 19.3 דולר, אחרי ירידה של כ-10% בחצי השנה האחרונה.

במרכז המסחר היום עשויה לעמוד גם מניית טבע שקיבלה סוף סוף בלעדיות לשיווק גירסה גנרית לתרופה Pravachol, שמכירותיה הסתכמו ב-2005 ב-1.5 מיליארד דולר. מאחר וטבע היתה הראשונה להגיש את הבקשה לייצור הגירסה הגנרית, היא זכתה באישור ההפצה באופן בלעדי למשך 180 יום; התרופה משמשת לטיפול ביתר שומנים בדם. טבע עולה במסחר שלפני הפתיחה ב-2.3% ל-40.7 דולר.

חברת נובה מכשירי מדידה דיווחה על רכישת חברת HyperNex האמריקאית תמורת 1.8 מיליון מניות נובה. על פי מחירה של מניית נובה בנאסד"ק מסתכמת העסקה ב-4.5 מיליון דולר. נובה מתמחה במכשירי מדידה המשמשים בתהליך ייצור שבבים ונסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-28 מיליון דולר. הייפרנקס, היא חברת בת לשעבר של ATMI, ספקית ציוד ושירותים בתעשיית המוליכים למחצה. הייפרנקס מתמחה בטכנולוגייה המערבת קרני רנטגן בתהליך המדידה, כחלק מתהליך ייצור השבב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully