וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מכה לסולבר: שמרוק פורשת מהסכם ההשקעה בחברה

שלומי גולובינסקי

25.4.2006 / 15:49

יצרנית הסויה מעריכה כי תוכל לעמוד בפירעון הקרוב של אגרות החוב שלה, בתחילת מאי

עוד מכה ליצרנית הסויה חברת סולבר. קרן ההשקעות שמרוק, השייכת למשפחת דיסני, הודיעה על החלטתה לפרוש מהסכם ההשקעה בחברה. עם זאת, קרן ההשקעות טנא, שותפתה של שמרוק לעסקת ההשקעה בסולבר, החליטה להמשיך במגעים. טנא היא קרן השקעות המתמחה במפעלים קיבוציים.

סולבר לא פירטה מדוע החליטה שמרוק לפרוש מההשקעה בחברה, אולם מסרה, כי טנא החליטה שלא לפרוש מהעסקה ולהמשיך בתהליך בדיקת הנאותות של החברה, שטרם הסתיימה.

סולבר וטנא הסכימו בינהם על התאמת עקרונות העסקה לנסיבות החדשות שנוצרו בעקבות פרישתה של שמרוק מהתהליך. כן יעשו הצדדים מאמץ להגיע להסכם מחייב לא יאוחר מיום 25 במאי 2006, בכפוף לסיום בדיקת הנאותות וקבלת הסכמת הבנקים, ויתכן שאף לצירוף משקיע נוסף.

שמרוק וטנא היו אמורים להזרים לסולבר כ-69 מיליון שקל תמורת אג"ח להמרה, ועוד כ-6.9 מיליון שקל בהקצאת מניות פרטית. סולבר טוענת, כי על אף פרישת שמרוק, אין בכך בכדי להשפיע על יכולת החברה לעמוד בכלל התחייבויותיה, לרבות התשלום הראשון של פירעון האג"ח, אשר מועד קיומו חל ביום 1 במאי 2006.

סולבר סיימה את 2005 בהפסד כבד של 43 מיליון שקל, לאחר רווח סימלי של כ-800 אלף שקל בשנת 2004. לסולבר חוב של 173 מיליון שקל לבנקים, ועוד כ-220 מיליון שקל לבעלי האג"ח (ב-2 סדרות, להמרה וסטרייט). כ-23 מיליון שקל מתוכם עומדים לפירעון במהלך השנה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully