וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצרו 10 חשודים במעורבות בפיגועים בסיני

רויטרס

25.4.2006 / 14:26

23 בני אדם נהרגו ו-62 נפצעו בשלושה פיגועים בדהאב. גורמי ביטחון מצריים מעריכים שהפיצוצים נגרמו ממטענים שהופעלו מרחוק

משטרת מצרים עצרה עשרה אנשים החשודים במעורבות בפיגועים בדהאב שבחצי האי סיני.

שלושה פיצוצים אירעו אמש בסביבות השעה 19:30 באזור התיירות של דהאב. גורמים רשמיים במקום מסרו כי לפחות 23 בני אדם נהרגו ו-62 נפצעו.

גורמי ביטחון מצריים אמרו היום, כי הם מעריכים שהפיצוצים נגרמו ממטענים שהופעלו מרחוק ולא הופעלו בידי מחבלים מתאבדים. אף ארגון לא קיבל עליו עדיין אחריות אולם במצרים מעריכים כי מדובר בארגון הקשור לאל-קאעדה. נשיא מצרים חוסני מובארק, אמר אמש כי זהו "פיגוע טרור", וקרא ללכוד את מבצעיו.

שלושה ישראלים ששהו בקרבת מקום לקו בחרדה, ומצבם מוגדר טוב. אין דיווחים על נפגעים ישראלים נוספים בפיגועים. עם זאת, הבי.בי.סי. מדווח, כי בין המאושפזים בבתי החולים ישנו ישראלי אחד. לדיווח זה לא התקבל אישור ממשרד החוץ. משרד הפנים המצרי דיווח כי בין ההרוגים ילד גרמני ושני זרים נוספים. ובין הפצועים שלושה דנים, שלושה בריטים, שני איטלקים, שני גרמנים, שני צרפתים, דרום קוריאני, לבנוני, פלסטיני ואוסטרלי. לפחות שישה מההרוגים הם מצרים.

הפיצוצים אירעו סמוך לשעה 20:15 בסמיכות למלון "אל-משרביה", במסעדת "נלסון", בבית הקפה "אלאדין" ובסופרמרקט "רזאלה", שנמצאים במתחם הבזאר התיירותי הקרוב לעיר העתיקה. גורמי הביטחון המצרים עורכים חיפושים נרחבים ברחבי סיני בניסיון לאתר את המעורבים בפיגועים.

מסוף טאבה נסגר ליציאת ישראלים, אך נפתח לחזרתם ממצרים, ללא עיכוב. שדות התעופה באילת ובשדה דב פעלו במהלך כל הלילה על מנת לאפשר לישראלים לשוב בטיסות מסיני.

ממשטרת הגבולות נמסר כי בסיני שהו בעת הפיגועים 1,711 ישראלים. בקול ישראל דווח, כי המטה ללוחמה בטרור קרא לכל הנופשים בסיני לשוב לישראל לאלתר, ואולם עד לשעה זו שבו לישראל 30 תיירים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully