וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק נדל"ן רכשה בניין משרדים בגרמניה ב-730 מ' ש'

שרון שפורר

25.4.2006 / 14:22

מדובר בבניין במרכז הפיננסי של פרנקפורט המושכר עד שנת 2013 ב-52 מיליון שקל לשנה לחברות בנות של קונצרן הביטוח אליאנס

חברה בת זרה של דלק בלרון בינלאומי, שבשליטת דלק נדל"ן, רוכשת בניין משרדים בעיר פרנקפורט בעסקה שהיקפה כ-130 מיליון יורו (כ-730 מיליון שקל). מדובר על נכס רביעי שרוכשת דלק בלרון בינלאומי בשוק הגרמני במהלך 3 החודשים האחרונים. חלקה של דלק בלרון בינלאומי בעיסקה הנוכחית עומד על 40%.

הנכס הנרכש הינו בניין משרדים, הממוקם במרכז הפיננסי של פרנקפורט (Wesser Strasse). הבניין משתרע על פני שטח של 23,900 מ"ר (כולל חניות), ומושכר במלואו לשתי חברות בנות של קונצרן הביטוח והפיננסים האירופאי, אליאנס (Allianz). הנכס מושכר עד יוני 2013 תמורת דמי שכירות שנתיים נטו של כ-52 מיליון שקל (9.23 מיליון יורו). דמי השכירות צפויים לעלות בשיעור שנתי של 2%, בהתאם לעלייה הצפויה במדד המחירים לצרכן בגרמניה.

לצורך רכישת הנכס, תועמד לזכות הרוכשים הלוואה בסך של כ-686 מיליון שקל (כ-121 מיליון יורו) לתקופה של חמש שנים בריבית קבועה בשיעור של כ-5.3%.

הריצה של חברות הנדל"ן לגרמניה אינה מקרית, ונעוצה בעובדה שניתן לקבל בגרמניה ריבית גבוהה על נכסים ובסופו של דבר ההערכה היא כי התשואה תרד, וכך יעלו מחירי הנדל"ן בצורה משמעותית. לא רק זאת, אלא שההערכות הן גם כי קרנות הריט הגדולות צפויות להיכנס לגרמניה ב-2007 ולצורך כך הן יאספו נכסים, כך שהסיכויים לאקזיט גבוהים מהרגיל.

איליק רוז'נסקי, מנכ"ל דלק בלרון בינלאומי ודלק נדל"ן, מסכים להערכות אלו: "אנו מעריכים, כי רמות המחירים הנוכחיות בגרמניה הן נוחות ויוכיחו את עצמן כנמוכות בטווח הארוך. במסגרת הערכות אלה, ביצענו בשלושת החודשים האחרונים 4 עסקות בגרמניה בהיקף כולל של כ-1.35 מיליארד שקל, ובכוונתנו להמשיך ולרכוש נכסים במדינה זו. ההשקעה בנכסים בגרמניה תואמת את האסטרטגיה של החברה לרכישת נכסים במדינות איכותיות בעלות יציבות כלכלית, המושכרים לשוכרים איכותיים ולטווח ארוך. אנו ממשיכים לפעול לאיתור הזדמנויות חדשות, הן במדינות בהן אנו פועלים והן במדינות חדשות".

דלק בלרון בינלאומי נכנסה לשוק הגרמני באפריל 2005 כשהובילה עסקה לרכישת 7 נכסים המושכרים עד שנת 2019 לדויטשה טלקום. היקפה הכולל של עסקה זו הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל וחלקה של דלק נדל"ן בעיסקה עמד על 40%. מאז, רכשה עוד 3 נכסים נוספים בגרמניה בהיקף כולל של 660 מיליון שקל, ביניהם בניין מרכז אדידס, המשרת את ענקית הספורט הגרמנית, וכן בניינים המושכרים לרשת הקמעונאות מטרו ובניין נוסף המושכר לדויטשה טלקום.

במהלך שנת 2005, השלימה דלק בלרון בינלאומי עסקת ענק בחו"ל, כשרכשה 18% מפורטפוליו של 16 בתי מלון, המנוהלים על ידי רשת הילטון. היקפה הכולל של העסקה הסתכם בכ-3.3 מיליארד שקל.

דלק בלרון בינלאומי מרכזת את הפעילות הבינלאומית של קבוצת דלק נדל"ן. החברה מחזיקה, ישירות ובאמצעות חברות כלולות, בנכסים מניבים בקנדה, בריטניה, גרמניה, שוודיה, פינלנד ושווייץ. לדלק בלרון בינלאומי הון עצמי בסך של כ-682 מיליון שקל, נכון לסוף שנת 2005. החברה סיימה את שנת 2005 עם הכנסות בסך של כ-522.2 מיליון שקל ועם רווח נקי בסך של כ-217.6 מיליון שקל.

דלק בלרון דיווחה לא מכבר, כי היא בוחנת אפשרויות שונות להנפקת מניותיה בבורסות בחו"ל, לרבות בבורסה של לונדון. החברה הרחיבה בשנת 2005 את מעגל המדינות בהן היא פועלת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully