וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות אלימות נגד ביקור רייס ביוון

רויטרס

25.4.2006 / 14:10

מפגינים יוונים פעילי שמאל, ניסו לפרוץ אל תוך שגרירות ארה"ב באתונה. המשטרה היוונית פיזרה את המפגינים תוך שימוש בגז מדמיע

משטרת יוון מפזרת בגז מדמיע מפגינים המוחים על ביקורה של שרת החוץ האמריקאית, קונדוליסה רייס, המבקרת באזור. המשטרה ניסתה למנוע הגעת המפגינים לשגרירות האמריקאית בעיר.

המשטרה, מצויידת בכל האמצעים הדרושים לפיזור מהומות, התנגשה במפגינים שניסו לפרוץ את המחסומים. פעילי שמאל המתנגדים למלחמה החזירו אש, וזרקו על השוטרים מקלות, אבנים ופצצות סירחון.

רייס תיפגש עם ראש הממשלה היווני, קוסטאס קאראמנליס, ועם שר החוץ דורה באקויאני, כחלק ממסע בן חמישה ימים באירופה, הכולל גם את טורקיה ובולגריה.

אלפי מפגינים שנשאו שלטי "רייס – לכי הביתה!" התכנסו במרכז אתונה והבטיחו, כי לא יעזבו את המקום, עד שיצליחו לפרוץ לשגרירות ארה"ב, אך רובם נכנעו תחת הגז המדמיע.

קבוצה קטנה של אנארכיסטים המשיכה להתגרות בשוטרים, שרפה מכוניות וניפצה חלונות ראווה באזור. יחד עם זאת, אין דיווחים על פצועים או מעצרים.

"זהו מצעד נגד המלחמה" אמר אחד המפגינים והוסיף: "אנו לא מפגינים רק נגד רייס, אלא נגד הכיבוש וממשלת ארה"ב המעודדת מלחמה".

מפלגת הקומוניסטים היוונית, ה-KKE הפתיעה את המשטרה כשהצליחה לתלות שלט ענק בגנותה של רייס מול שגרירות ארה"ב.
חבר בכיר במפלגה אמר: "אנו מפגינים נגד רייס, שבאה הנה כדי לחפש בני ברית למלחמה חדשה, הפעם נגד איראן".

רייס: "נשקול סנקציות נגד איראן"

רייס התייחסה היום בביקורה ביוון לאיומים האיראניים, לפיהם יפסיקו לשאת ולתת עם האירגון הבינלאומי לאנרגיה אטומית, ואמרה, כי "האיראנים יכולים להמשיך ולאיים, אך הם רק גורמים לבידודם בקהילה הבינלאומית".

עוד הוסיפה רייס, כי הגיע הזמן לנקוט בצעדים נוספים נגד איראן באו"ם, מכיוון שאיראן ממשיכה, לדבריה, לזלזל בנורמות הבינלאומיות הנהוגות.

"הגיע הזמן להתקדם הלאה. נראה רק הגיוני לשקול כעת סנקציות נגד איראן", אמרה רייס, והתייחסה להחלטת האו"ם המאפשרת הצבעה על יציאה לפעילות צבאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully