וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג בשפל של 7 חודשים - נקבע על 4.527 ש'

טל לוי

25.4.2006 / 15:40

בנק ירושלים: "העלאת הריבית יוצרת חלון הזדמנויות של כשבועיים במהלכו נהנית ישראל מפער ריביות חיובי של 0.5% על פני ארה"ב"

הדולר המשיך גם היום בדרכו מטה והוא איבד עוד 0.396% כך ששערו הציג נקבע על 4.527 שקלים -זהו גם שער הפקיעה על האופציות הדולריות. היורו איבד 0.22% ושערו היציג נקבע על 5.612 שקלים ואילו שער הפקיעה נקבע על 5.6243 שקלים.

הדולר החל להיחלש אתמול במהירות לאחר קביעת השער היציג ולקראת ההודעה על הריבית. אתמול החליט נגיד בנק ישראל להעלות את גובה הריבית במשק ב-0.25% ל-5.25%. הודעה זו לא הפתיעה כיוון שמרבית הכלכלנים צפו העלאה שכזו, אם כי היו גם כמה שסברו שהריבית תיוותר ללא שינוי.

"הדולר-שקל נחלש בעקבות ירידה בכוחו של הדולר בעולם, ובין היתר בשל מחירי הסחורות והזהב שנסחרים בדולרים ומחירם ממשיך לעלות", אומר מנהל חדר עסקות מט"ח בבנק ירושלים, איתן אדמוני. "העלאת הריבית אתמול יוצרת חלון הזדמנויות של כשבועיים במהלכו נהנית ישראל מפער ריביות חיובי של 0.5% על פני ארה"ב. פער זה צפוי להיסגר ב-10 במאי, אז צפוי הפדרל ריזרב האמריקני להעלות את הריבית ובכך להחזיר את הפער ל-0.25%".

עוד מציין אדמוני, כי המצב הפוליטי בארץ הולך ומתבהר והדבר תומך בכוחו של השקל. גם הבורסה שממשיכה לעלות תומכת בשקל כיוון שהמשקיעים הזרים מוכרים את הדולרים במטרה לרכוש שקלים ולהיכנס לבורסה. "בקצב הנוכחי נוכל להגיע ל-4.52 שקלים, שהיא רמת תמיכה חזקה אשר אינה צפויה להישבר בניסיון הראשון", אומר אדמוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully