וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ומייסד חברת סאן פרש בשל הפסדי החברה

25.4.2006 / 9:15

סאן הפסידה 217 מיליון דולר ברבעון הראשון - בהתאם לתחזיות. מניית סאן מזנקת ב-7.4% במסחר לאחר הסגירה בוול סטריט

סקוט מקנילי, מייסד ומנכ"ל חברת המיחשוב סאן זה 22 שנה, הודיע על פרישתו מתפקיד המנכ"ל. מקנילי, שימשיך לכהן כיו"ר סאן, אמר כי הרעיון להתפטר היה פרי יוזמתו. הודעתו מגיעה לאחר שסאן פירסמה את דו"חותיה אמש, ודיווחה על התרחבות ההפסד הרבעוני שלה. נשיא סאן, ג'ונתן שוורץ, יקבל לידיו את תפקיד המנכ"ל וימשיך לכהן גם כנשיא.

"לא מדובר בי. מדובר ברגע גדול בהיסטוריה של סאן, ואני גאה לחלוק זאת עמכם", אמר מקנילי. "יש לנו עוד הרבה עבודה ואני בהחלט מתכוון להישאר בסביבה ולתמוך". המשקיעים ככל הנראה מסכימים כי מדובר ברגע גדול בהיסטוריה של סאן - מניות סאן זינקו אמש לאחר הסגירה כמעט ב-9%. כעת, נסחרות המניות בעלייה של 7.4% במסחר האלקטרוני בניו יורק.

ההתרחבות בהפסד סאן ל-217 מיליון דולר ברבעון הראשון הייתה צפויה, ויוחסה לרישום אופציות לעובדים כהוצאות כמו גם הוצאות ארגון מחדש. עם זאת, מקנילי עמד בפני ביקורת רבה מצד אנליסטים ובכירים לשעבר שטענו, כי הוא אינו עושה מספיק על מנת להחזיר את החברה לימי הזוהר והרווחיות שלה.

מקנילי היה ממייסדי סאן ב-1982, אז יצרנית "תחנות עבודה" פופולריות. ב-1996 עברה החברה, בהובלת מקנילי, לייצור שרתים ונהנתה מפריחת הטכנולוגיה שאיפיינה את סוף שנות ה-90. השרתים של סאן - מהירים וזולים יותר מפתרונות שהיו קיימים אז בשוק - סייעו גם רבות לצמיחה המהירה של האינטרנט. הכנסות סאן הגיעו לשיא ב-2001 - 18.3 מיליארד דולר. מאז, נרשמה ירידה מתמשכת בהכנסות השנתיות של סאן על רקע הירידה בהשקעות ההון של חברות רבות. השנה צפויה סאן לרשום הכנסות בסך 12.8 מיליארד דולר.

גם מניית סאן לא נהנתה מחמש השנים האחרונות. אמש היא נסגרה במחיר של 4.98 דולרים לעומת מחיר השיא שלה, 64 דולר, שנרשם בספטמבר 2000, לקראת סוף בועת הטכנולוגיה.

נשיא החברה, ג'ונתן שוורץ הגיע לסאן ב-1996 כאשר רכשה את החברה שייסד, לייטהאוס דזיין, שייצרה תוכנות עבור מחשב NeXT של סטיב ג'ובס. לשוורץ תואר ראשון במתמטיקה ובכלכלה באוניברסיטת וסליאן, בה סיים את לימודים ב-1987. שוורץ אמר, כי בכוונתו לבחון מחדש את ביצועי החברה בשלושת החודשים הקרובים, ביחד עם סמנכ"ל הכספים מייק ליהמן. בינתיים, לדבריו, אין בכוונתו לערוך שינויים באסטרטגיה של סאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully