וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהתאם להערכות: הריבית תעלה ב-0.25%

עומר שרביט

24.4.2006 / 18:30

לאחר שהפד בארה"ב יעלה את הריבית, פער הריביות ימשיך לעמוד על 0.25% לטובת ישראל. ריבית הפריים תהיה 6.75%

בהתאם להערכות המוקדמות, ריבית בנק ישראל תעלה בחודש מאי בשיעור של 0.25% לרמה של 5.25% ולפיכך ריבית הפריים תהיה 6.75%. בבנק ישראל אומרים שב-12 החודשים האחרונים החלה מגמה של עליות מחירים שהתחזקה בחודשים האחרונים ומציינים את עליית מחירי הנפט וחומרי הגלם שמשפיעים על המחירים. הריבית בארה"ב עומדת כיום על 4.75% ולאחר שהפד יעלה את הריבית במאי, פער הריביות ימשיך לעמוד על 0.25% לטובת ישראל.

הערכות הכלכלנים צפו העלאה של 0.25%. כך למשל במיטב, העריכו אתמול כי צפויה העלאה בשיעור זה נוכח מגמת הריבית בארה"ב ומגמת האינפלציה בפועל. מנגד, ציינו במיטב פרמטרים התומכים דווקא בהותרת הריבית על כנה: ציפיות שוק ההון והחזאים לאינפלציה ב-12 החודשים הקרובים, עוצמתו של השקל ונתנונים חיוביים על פעילות הממשלה.

גם בלידר שוקי הון ציפו להעלאה דומה וכתבו כי: "מצד אחד, בחודשיים האחרונים מסתמנת עלייה באינפלציה הבסיסית. בסך הכל האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים היתה 3.6% והפד צפוי להעלות את הריבית ב-10 במאי. מנגד, השקל נמצא במגמת התחזקות ונתוני סחר החוץ מצביעים על האטה בייבוא ובייצוא. הריבית למאי תעלה ב-0.5% ותגיע ל-6% עד סוף השנה".

שלמה מעוז מאקסלנס נשואה, קרא להותיר את הריבית כמו שהיא, גם במחיר של שוויון בין הריבית במשק המקומי לריבית בארה"ב, לאחר שהפד יעלה את הריבית שם במאי. מעוז הסתמך על הקיפאון בנתוני הסחר ברבעון הראשון של השנה והחשיבות של ריבית נמוכה לכלכלה המקומית. לדעתו, ציפיות האינפלציה המקומית הצביעו על יציבות, למרות העלייה החריגה במדד המחירים לצרכן ברבעון הראשון של השנה. בנוסף לכך, מארה"ב מגיעים רמזים על סוף הסבב הנוכחי של העלאות הריבית. לכך הוסיף מעוז התחזקות של קרוב ל-4% בשקל בחודש האחרון ואת העלייה החדה במחירי הנפט שגם כך מכבידות על המשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully