וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגלידה שהעליבה את האירים

רויטרס

24.4.2006 / 17:11

בן אנד ג'ריס השיקו טעם חדש, "Black & Tan", שהוא גם הכינוי לחיילים הבריטים שניסו לדכא באלימות רבה את מלחמת העצמאות האירית

יצרני הגלידה בן אנד ג'ריס התנצלו בפני האירים – במיוחד בפני אלה שגרים בארצות הברית, שם השיקה החברה טעם חדש בשם "Black & Tan" ("שחור וחום"). בקרב תושבי [[אירלנד]] ותושבי אירלנד לשעבר השם מעורר חלחלה, מכיוון שכך הם כינו את החיילים הבריטים האלימים והידועים לשמצה שניסו לדכא את מלחמת העצמאות האירית.

ה[[גלידה]], אומרים בבן אנד ג'ריס, לא היתה אמורה להזכיר לאף אחד שום דבר מעורר חלחלה – היא בסך הכל מבוססת על משקה אלכוהולי שמערבב [[בירה]] בהירה ובירה כהה, ונושא את אותו השם. "כל איזכור מצידנו ליחידת הצבא הבריטית היה לחלוטין לא מכוון, ולא היתה שום כוונה רעה", אמר הדובר של יצרני הגלידה הנבוכים. "בן אנד ג'ריס נבנתה על פילוסופיות של שלום ואהבה".

ה"Black & Tan", שכונו כך בגלל צבע המדים שלהם, הגיעו לאירלנד בשנות העשרים כדי לדכא את ההתקוממויות האנטי-בריטיות, שהובילו לבסוף להקמת הרפובליקה האירית. מהר מאוד הם צברו מוניטין מרושע למדי, והיו ידועים כאכזריים ואלימים ללא צורך. עד היום כל אזכור שלהם מעורר רגשות עזים אצל האירים.

"אני פשוט לא מאמין שבן אנד ג'ריס כל כך לא רגישים שהם קראו לגלידה בכזה שם – ועוד מפרסמים אותה כחגיגה של איריות... זה מעליב!", אמר אחד מהאירים הזועמים. "אני מקווה שהם לא ינסו לשווק את זה כאן באירלנד, כי הם יאבדו הרבה מהמעריצים שלהם".

בן אנד ג'ריס מתגאים בהיותם "עסק ידידותי לקהילה". בהצהרת ההקמה שלהם נכללה התחייבות להראות "כבוד אמיתי לכל בני האדם, בתוך ומחוץ לחברה שלנו, ולקהילות בהם הם חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully