וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ירד ל-4.545 שקלים

טל לוי

24.4.2006 / 16:07

פריקו: החלטת רוסיה להקטין הרזרבות הדולריות משמעותית ביותר, כיוון שרזרבות המטבע של רוסיה הינן הגדולות ביותר מחוץ לאסיה

הדולר פתח את שבוע המסחר בירידות, ואיבד היום עוד 0.35% כך ששערו היציג נקבע על 4.545 שקלים. היורו הוסיף 0.08% ושערו נקבע על 5.625 שקלים. המטבע האמריקאי ספג מספר מכות בסוף השבוע, לאחר שביום שישי הודיע הבנק המרכזי של שוודיה, כי חתך כמעט במחצית את החלק הדולרי בעתודות המט"ח שלו. הבנק הקטין את הנתח הדולרי בעתודות המט"ח של שוודיה מ-37% ל-20%, ובמקביל הגדיל את חלקו של המטבע האירופי, היורו, בעתודות ל-50%. מספר שעות מאוחר יותר, אמר שר האוצר הרוסי, במסגרת פגישת שרי האוצר של שבע המדינות המתועשות (G7), כי "הדולר האמריקאי אינו המטבע הבלעדי להחזקת עתודות מט"ח בעולם".


בבית ההשקעות פריקו מוסרים, כי למרות שהרזרבות של הבנק המרכזי בשוודיה הינן נמוכות יחסית (כ-21 מיליארד דולר), הרי שמהלך מעין זה הינו בעל משמעות רבה בשוק המט"ח העולמי. מנגד, החלטתה של רוסיה להקטין את הדולר בתור מטבע רזרבה הינה החלטה בעלת משמעות רבה ביותר כיוון שרזרבות המטבע של רוסיה הינן הגדולות ביותר מחוץ לאסיה ומסתכמות ב-212 מיליארד דולר.

"הדיווחים לפיהם סיכמה מפלגת קדימה עם מפלגת העבודה על מבנה חלוקת התיקים במסגרת הקואליציה הנרקמת תורמים ליציבות בשוק המקומי, כאשר החשש מפני אפשרות של הנהגת מדיניות כלכלית חברתית-פזרנית עומעם עם הדיווח לפיו תשמור קדימה לעצמה את תיק האוצר ותנהג באחריות באישור מהלכים כלכליים חברתיים לאורך זמן", כותבים בפריקו. "נסיקת מחירי האנרגיה בעולם והשפעתם הצפויה על העלייה של מחירי חומרי הגלם, כמו גם דיווחים על קדחת רכישות ערה, במיוחד בערב חג הפסח הנוכחי - כל אלו עשויים לעודד מהלך מצמצם מצד בנק ישראל אשר יחליט על העלאה בשער ריבית השקל".

בפריקו סבורים, כי המשך עליית מחירי הדלקים, עליית שערי הריבית ונתונים כלכליים מאכזבים עשויים לתרום לביקוש למט"ח ולפיחות השקל. עם זאת, בראייה לטווח בינוני, טרם מוצה פוטנציאל הייסוף. בטווח הקצר, יש לנקוט משנה זהירות במיוחד על רקע התנועה הפרו-שקלית המשמעותית אשר התרחשה בפרק זמן קצר יחסית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully