וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווי השוק של לידר זינק כמעט ב-100 מ' ש' תוך חודשיים

שרון שפורר

24.4.2006 / 16:35

מאז הנפקתה ב-9 במארס ועד היום זינקה המניה ב-43%, כך ששווי החברה בשוק היום עומד על 290 מיליון שקל

השנה המצוינת שעברה על שוק ההון הישראלי ועל הברוקרים, וההערכות שגם שנת 2006 תעשה עם המגזר הפיננסי רק טוב - עם המשך יישומן של המלצות ועדת בכר - הביאו לזינוק מרשים במיוחד של 43% במניות לידר שוקי הון - הזרוע הפיננסית של קבוצת שרם-פודים-קלנר, מאז הנפקתה בתחילת חודש מארס.


שווי השוק של החברה, שעמד בתחילת דרכה באחד העם עת הנפקתה לפני פחות מחודשיים, על כ-203 מיליון שקל, מגיע כבר ל-290 מיליון שקל.

יחד עם זאת, בחברות פיננסיות אחרות תשואות המניות מתחילת השנה פחות מזהירות. בראש עומדת שאנליסט, עם עלייה של 11%; אחריה פועלים אי.בי.אי עם תשואה של 7%; ואקסלנס - עם תשואה של 5.5% מתחילת השנה.

מנגד, ישנן חברות שהניבו תשואות שליליות עד כה כמו בית ההשקעות אי.בי.אי עם ירידה של 1.3% במניה מתחילת השנה, וד"ש איפקס עם ירידה של 1% בתקופה זו.

לידר שוקי הון מרכזת את פעילויות בית ההשקעות לידר ושות', חברת החיתום לידר הנפקות, והנציגויות של בתי ההשקעות המברכט, סימור פירס והשותפות ילין לפידות בשוק ההון המקומי והזר. כמו בתי השקעות אחרים, נהנתה החברה ב-2005 משנה יוצאת דופן בשוק ההון. הרווח הנקי שלה הסתכם בכ-27.2 מיליון שקל - זינוק של 130% לעומת רווח נקי של כ-11.5 מיליון שקל אשתקד. מחזור הפעילות של החברה הסתכם בשנת 2005 בכ-78.8 מיליון שקל לעומת סך של כ-51.1 מיליון שקל אשתקד - גידול של כ-53%.

ללידר היתה שנה עמוסה גם מבחינת התקשרויות והתפתחות מעמדה בשוק ההון. במהלך 2005 חתמה לידר על חוזה לרכישת 30% מהבעלות על בית ההשקעות ילין לפידות. כמו כן, חתמה על הסכם עם בית ההשקעות האמריקאי WR המברכט, במסגרתו מייצגת לידר את בית ההשקעות בישראל, ותעניק בשיתוף עמו שירותי ייעוץ לגיוסי הון של חברות ישראליות, בעיקר בשוק האמריקאי והקנדי. ללידר פעילות נוספת בשווקים הבינלאומיים, וזאת במסגרת התקשרותה עם בנק ההשקעות סימור פירס Seymour Pierce, בנק להשקעות מוביל בבורסת AIM. בתחילת מארס 2006 השלימה החברה, בניהולו של דני ברק, המנכ"ל והיו"ר יאיר פודים, הנפקה ראשונה של מניות לציבור בהיקף כולל של 33 מיליון שקל.

היום עולה מניית לידר שוקי הון בכ-1% אחרי זינוק של 31% מתחילת אפריל, אך במחזור דל של כ-100 אלף שקל בלבד. המחזור הממוצע של המניה מתחילת השנה עומד על כ-700 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully