וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה - רגולציה על קבוצות תקשורת

ערן גבאי

24.4.2006 / 16:20

אי.די.בי תחויב במתן שירות טלפוניה כלל ארצי כאשר תגיע לנתח של 20%. חברות הקבוצה יקבלו הקצאת תדרים משותפת לתדרי WiMax

לראשונה, רגולציה של קבוצות בשוק התקשורת - קבוצת התקשורת של אי.די.בי תיחשב כשחקן אחד בשוק הטלפוניה הפנים ארצית. נודע כי על קבוצת התקשורת של אי.די.בי הוטלו מגבלות כחלק מרישיון הטלפוניה שקיבלה אתמול סלקום, כשהבולטת שבהן היא שכל חברות התקשורת של אי.די.בי - סלקום, ברק, נטוויז'ן וגלובקול - ייחשבו כשחקן אחד ולא יוכלו לחרוג מנתח שוק שיקבע שר התקשורת.

במשרד טוענים כי מבחן ה"מהותיות", קרי מאיזה שלב נהפכת חברה לבעלת השפעה מהותית על השוק בו היא פועלת, עשוי להיות עם הגעת קבוצת התקשורת של אי.די.בי לנתח של כ-20% בשוק הטלפוניה הפנים ארצית. עם ההגעה לנתח שוק של 20%, עשויה קבוצת התקשורת של אי.די.בי לעמוד בפני מגבלות נוספות ברישיונות הטלפוניה של חברות הקבוצה, שהגדולה שבהן היא חובת השירות האוניברסלי (שירות לכל דורש בכל אזורי הארץ).

כמו כן, הוטלו על קבוצת התקשורת של אי.די.בי שתי מגבלות נוספות: הקצאת קידומות כשחקן אחד - ולפיה כל קבוצת התקשורת של אי.די.בי תפעל תחת קידומת אחת - 073 (סלקום 0732, גלובקול 0737 וברק 0733). המשרד יקצה בסך הכל שמונה קידומות שונות לתחרות בשוק; הקצאת תדרים בטכנולוגיית ה-WiMax, לכשמשרד התקשורת יגבש מדיניות ברורה בנושא, תתייחס לכלל קבוצות התקשורת של אי.די.בי כשחקן יחיד.

במשרד התקשורת מדגישים כי ההגבלות הוטלו על קבוצת אי.די.בי בהסכמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully