וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים בוחנים ג'ל שימנע הידבקות באיידס אצל נשים

24.4.2006 / 11:22

ג'ל חדש ימנע הדבקות נשים באיידס בזמן קיום יחסי מין ללא קונדום. עשרות אלפי נשים ישתתפו בניסוי המוצר, שיצא לשוק ב-2010

קוטל חיידקים חדש שימנע הידבקות נשים בנגיף האיידס, הוצג השבוע בכנס מיוחד, בו השתתפו למעלה מאלף מדענים מרחבי העולם בקייפ טאון, שבדרום אפריקה.

ה-BBC מדווח כי המוצר, שמופיע בצורה של ג'ל או קרם, משחרר רכיב פעיל המיועד להרוג את נגיף ה-HIV במהלך קיום יחסי מין. המדענים אמרו בכינוס כי הם מקווים להוציא את המוצר לשוק עד שנת 2010.

פיתוח המוצר החל לפני כ-15 שנה, ובמהלך הוועידה, יוצגו לנוכחים ממצאים על ההתקדמות במחקר שמוגדרת על ידי המדענים כ"התפתחות הכי משמעותית במחקר ובמאבק באיידס".

החוקרים מאמינים, כי קוטל החיידקים יכול לעזור בעיקר באפריקה, שם חיים 25 מיליון נשאים מתוך 40 מיליון בכל העולם. בניגוד לעולם המערבי, באפריקה נשים הן רוב הנשאיות של הנגיף.

"לא תמיד אפשר להבטיח שימוש בקונדום בעת קיום יחסי מין, מסיבות שונות" אמרה פרופ' הלן ריס, ראש מחלקת הבריאות באוניברסיטת וויטווטרסאנד ביוהנסבורג והוסיפה: "כך שבוודאי שיש צורך במציאת דרכים אחרות שיהיו בשליטת האישה, אך גם דרכים להפוך את הקונדום לבטוח יותר".

עד כה, בבדיקות מעבדה, קוטל החיידקים הוכח כיעיל וללא תופעות לוואי רציניות. כעת תבחן יעילות המוצר על עשרות אלפי נשים ברחבי אפריקה והודו.

עד כה מומן המחקר על ידי ממשלות ארה"ב ובריטניה בשיתוף קרן ביל (ומלינדה) גייטס. אך דווקא חברות התרופות לא הראו עניין רב במוצר, מכיוון שרוב נשאי וחולי האיידס חיים במדינות העניות, ואין להם את היכולת כלכלית לעמוד בעלות הטיפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully