וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאל איתן: על ישראל לעמוד בראש המאבק באנטישמיות

24.4.2006 / 11:37

בנאומו הראשון, יו"ר הגימלאים סיפר על השתתפותו בלכידת אייכמן וקרא לקהילות יהודיות לשלב כוחות עם ישראל למלחמה בתופעה

יו"ר מפלגת הגימלאים, ח"כ רפי איתן, נאם היום לראשונה בכנסת, לרגל יום השואה. איתן סיפר בנאומו על השתתפותו, כאיש מוסד, בלכידת [[אדולף אייכמן]] והבאתו למשפט בישראל. איתן אמר, כי כאשר נתפס אייכמן הוא הרגיש שהתגבר על האנטישמיות המכוערת והנבזית שנבראה אי פעם: "הייתי נוכח באולם המשפט בפתיחת משפטו של אייכמן, וחשתי שהנה התגברנו על האנטישמיות. לצערנו, אותה אנטישמיות שהרגישו דורות רבים של יהודים לא נעלמה. אך בימינו היא לא מכוונת עוד נגד היהודים בלבד, אלא גם נגד מדינת [[ישראל]], שהיא הלב והנשמה של העם. [[אנטישמיות]] ואנטי ישראליות מניעות זו את זו ומשתלבות יחד".

איתן אמר עוד, כי כל דבר המתרחש בישראל מוליד הד עולמי וכי שנאת יהודים קיימת בעולם מאז יצא עם ישראל לגלות. "אני משוכנע שאם כל הקהילות היהודיות והארגונים היהודיים יאחדו כוחות יחד עם מדינת ישראל למלחמה בלתי מתפשרת נגד התופעה, היא תעלם מן העולם. ישראל חייבת להתייצב בראש המאבק על מנת שהאנטישמיות תעלם מהעולם. ככל שנקדים לעשות כן, נצליח במשימה", הוסיף.

הכנסת פתחה היום את מושב הקיץ בדיון מיוחד בנושא האנטישמיות לקראת יום ה[[שואה]] בישיבתה הראשונה מאז הושבעה בשבוע שעבר. מחר ייערך בכנסת טקס "לכל איש יש שם", בו יוקראו שמות הניספים בשואה במעמד הנשיא וסגל א' של המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully