וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית החולים בעזה סובל ממחסור בציוד רפואי

24.4.2006 / 12:54

בביה"ח אל-שיפא חסרות תרופות, ציוד רפואי וחלקי חילוף למכשירים רפואיים. בתוך שבועיים לא יוכל ביה"ח לשרת את תושבי הרצועה

בית החולים המרכזי של עזה, אל-שיפא, עומד בפני מחסור חמור בתרופות וציוד. דובר בית החולים המרכזי, הד"ר ג'ומעה אל-סקעא, התריע כי כמעט ואזל מלאי של 200 תרופות, ובהן תכשירים לחולי סרטן וציוד בסיסי כמו תחבושות ובלוני חמצן. לדבריו, אין חלקי חילוף למכשירים רפואיים חיוניים, כמו מכונות דיאליזה וסורקים ממוחשבים. רופאים מרדימים דיווחו כי מזה עשרה ימים אין חומרי הרדמה בבית החולים, וכעת נאלצים הרופאים לקבוע סדר עדיפויות לטיפול במקרים השונים.

סוכנות הידיעות AFP מדווחת, כי הצוות הרפואי בבית החולים נאבק על מנת להעניק טיפול רפואי ל-1.3 מיליון תושבי הרצועה בשל הבידוד הבינלאומי שכופה המערב וישראל על ה[[רשות הפלסטינית]]. בית החולים שימש כבית החולים המרכזי ברצועה, אך אם המצב יימשך מזהיר ד"ר אל-סקעא כי בתוך שבועיים לא יוכל עוד בית החולים לתת שירותי בריאות וחירום לאוכלוסייה.

אל-סקעא סיפר, כי הוזמנו ציוד ותרופות דרך ישראל, אולם ההספקה מתעכבת משום שמעבר קרני סגור. הרופאים בבית החולים סיפרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי לא קיבלו את משכורות חודשים מרץ ואפריל. הרופאים הביעו כעס וייאוש בשל המצב ברשות הפלסטינית, ורופאים שביקשו להישאר בעילום שם סיפרו כי הם שוקלים לעבור לאירופה בשל השחיקה והלחימה הממושכת.

התושבים ברצועת עזה סובלים ממחסור במוצרי מזון מאז תחילת חודש ינואר, אז ישראל הגבירה את הסגר על האזור ומונעת מעבר סחורות במעברים המוסדרים. אך מאז נשבעה ממשלת [[חמאס]] בחודש שעבר גבר המחסור, לאחר שמדינות המערב הודיעו על הפסקת הסיוע לרשות, מלבד כספים למטרות הומניטריות שארה"ב והאיחוד הודיעו שימשיכו להעביר לרשות.

[[ארגון הבריאות העולמי]] הזהיר בתחילת החודש כי אם המצב ברצועה יימשך, שירותי הבריאות הציבוריים ברצועה יקרסו. רופאים זרים מצרפת וארה"ב הודיעו לבית החולים כי הם מפסיקים את עבודתם בבית החולים, מאחר שהוא בית חולים ממשלתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully