וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייכמן: אולמרט טעה שלא עמד בהבטחתו

24.4.2006 / 0:02

רייכמן פורש מהחיים הפוליטים בעקבות מינוי יולי תמיר לשרת החינוך: "זה לא משחק - יש התחייבויות וצריך למלא אותן"

ח"כ פרופ' אוריאל רייכמן, מבכירי קדימה, הודיע לראש הממשלה בפועל, אהוד אולמרט, על פרישתו מהחיים הפוליטיים, בעקבות ההחלטה למסור את תיק החינוך ליולי תמיר ממפלגת העבודה.

אמש התראיין פרופ' רייכמן לחדשות ערוץ 2 ואמר כי הוא "מאחל לאולמרט הצלחה ולשי חרמש עבודה פוריה". בנוסף, הדגיש כי "במיוחד אני רוצה לאחל ליולי תמיר הצלחה בתפקיד החשוב ביותר המוטל על כתפיה".

לצד איחולי ההצלחה, אמר רייכמן כי "אני חושב שאולמרט טעה וניתן היה לא לוותר על התיק ולקיים את ההתחייבות האחת והיחידה הפומבית שנתן אריק שרון". רייכמן הצהיר כי הוא פונה לדרכו בבינתחומי, אך לא לפני שאמר כי "חשוב היה להגיד לציבור שלא הכל הוא משחק - יש התחייבויות ויש לקיים אותן".

רייכמן סיפר כי הוא הצטרף למהלך הפוליטי של קדימה כדי "למלא שליחות ששרון הטיל עלי והיא להיות שר החינוך בישראל. הודעתי לסטודנטים שלי ולציבור שבמידה והדבר לא מסתייע אני אפרוש ואחזור למרכז הבינתחומי". לדברי רייכמן, "מכיוון שלא אהיה שר החינוך הגיע הזמן לקיים את ההבטחה".

רייכמן אמר עוד, כי אולמרט הצטרף להבטחה שהבטיח לו שרון לפיה הוא יכהן כשר החינוך. לדבריו, "אהוד אולמרט הבטיח לי. הייתה התחייבות מפורשת של אריק שרון, וזו הייתה ההתחייבות היחידה לתפקיד שר באמצעות הוראה שניתנה. אהוד אולמרט חזר על זה מספר פעמים". רייכמן אמר כי הוא מעריך תפקיד של חבר כנסת ושל שר, אך סייג זאת והבהיר כי לדעתו "צריך להיות ברור שכל אדם צריך למלא את השליחות הלאומית שהוא יכול לעשות, והדבר הכי טוב שאני יכול לעשות אחרי שר החינוך זה לחזור למרכז הבינתחומי".

לא יסכים לקבל תיק אחר מלבד חינוך

כתבת "הארץ" מזל מועלם:

רייכמן היה אמור להיפגש הבוקר עם אולמרט, ואולם הוא ביטל את הפגישה. מקורבי אולמרט אמרו לתקשורת כי הם רואים בחומרה את ביטול הפגישה, וכי "לחץ ואיומים לא יעזרו". מאוחר יותר הודיע רייכמן לאולמרט, כי לא יסכים לקבל תיק אחר מלבד החינוך.

רייכמן הצטרף לקדימה תוך מחיר אישי - ויתור על תפקידו המכובד כנשיא [[המרכז הבינתחומי הרצליה]] - בתמורה להבטחה מראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, כי הוא ימונה אותו לשר החינוך הבא. לאורך המו"מ הקואליציוני הביע רייכמן ביטחון כי אולמרט יקיים את הבטחתו של שרון. לפי ההערכות התכוון אולמרט להציע לרייכמן תיק בכיר אחר, אולי את תיק המשפטים, ואולם רייכמן החליט שלא לקבל זאת.

אולמרט נפגש היום גם עם שאול מופז, שתיק הביטחון יעבור מידיו לידי יו"ר העבודה עמיר פרץ, והציע לו לכהן בממשלה בכל זאת. נראה שיציע למופז תיק בכיר - התעשייה, המסחר והתעסוקה (תמ"ת) או הפנים. מקורבי מופז טענו כי לא יסכים לקבל תיקים אלו. לדברי מקורבי אולמרט, הכוונה למצוא למופז פתרון מכובד, שישמור על מעמדו ושבשום אופן לא ישפילו. המקורבים מוסיפים שמופז יהיה חבר בקבינט המדיני-ביטחוני.

נראה כי בעייתו העיקרית של אולמרט היא לפתור משבר אפשרי עם השר מאיר שטרית, הדורש את תפקיד שר האוצר שאותו מיעד אולמרט למקורבו, השר אברהם הירשזון. ההערכה היא כי אולמרט יציע גם לשטרית, כמו למופז, את תיק הפנים או את תיק התמ"ת. בסביבת שטרית אמרו אתמול כי הוא רואה עצמו המועמד הטבעי לאוצר. מאוכזבים נוספים עשויים להיות השרים זאב בוים, יעקב אדרי ורוני בראון - שראו עצמם מועמדים לתיקים בכירים וייתכן שייאלצו להסתפק בתיקים זוטרים.

בכירים בקדימה מתחו אמש ביקורת על המחיר הגבוה ששולם לפרץ - שבעה תיקים. אולם בסביבת אולמרט אמרו כי "מדובר בהישג במו"מ, שכן התיקים המשמעותיים - אוצר, חוץ, פנים, משפטים ותמ"ת - נשארו בקדימה, וכי אולמרט מתוך מחשבה לשותפות אסטרטגית ארוכה עם פרץ, נהג בו בנדיבות מחושבת".

את מקומו של רייכמן בכנסת ימלא שי חרמש, שהיה גזבר [[הסוכנות היהודית]] ושובץ במספר 30 ברשימת קדימה לכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully