וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניו אורלינס בוחרים את מי שישקם את העיר

רויטרס

23.4.2006 / 13:05

בבחירות לראשות העיר מתמודד ראש העיר המכהן נייגן, והמועמד מיטש לאנדרו. בראש סדר היום: מי יהיה חזק מספיק לשקם את העיר?

ריי נייגין, ראש עיריית [[ניו אורלינס]], מתמודד בימים אלו על משרתו מול המושל מלואיזיאנה, מיטש לאנדרו. לקראת סוף החודש הבא, ב-20 במאי, יתמודד נייגין מול לאנדרו בסיבוב ההכרעה על ראשות העיר ההרוסה, שנפגמה קשות בעקבות סופת ה[[הוריקן קתרינה]] בשנה שעברה.

לאחר ספירת 94% מהקולות בסיבוב הראשון של הבחירות, זכה נייגין המכהן ב-39% מהקולות, ולאנדרו קיבל רק 28%. לאנדרו הוא בנו של ראש עיריית ניו אורלינס לשעבר, ואחיה של הסנאטורית הדמוקרטית, מארי לאנדרו.

"היו כאלו שאמרו שאנחנו כבר מתים, היו כאלו שאמרו שאנחנו מפולגים, היו כאלו שאמרו שהעיר הזו צריכה ללכת בכיוון אחר. אבל האנשים אמרו שהם אוהבים את הכיוון שלנו, והתחלנו בזה כבר היום", אמר נייגין.

על סדר היום של המועמדים קיים בראש ובראשונה שיפור ושיקום העיר, וחיזוקה לפני עונת ההוריקנים הבאה. בין היתר, על סדר היום עומדים המתח הגזעני בעיר בין שחורים ללבנים, קופת העיר הריקה, והשאלה האם לשקם את השכונות שניזוקו באופן חסר תקנה.

"השאלה הראשונה היא על מי אנחנו סומכים עם עתידנו, עם עתיד משפחותינו? השאלה השנייה היא מי או איזו קבוצה, יכולה לאחד אותנו, כדי שנדבר בקול אחד?", אמר לאנדרו.

הבחירות נדחו מחודש פברואר מכיוון שיותר ממחצית תושבי העיר מפוזרים ברחבי המדינה, בשל נזקי הסופה. לפני הסופה קתרינה, אחוז המצביעים בניו אורלינס היה נמוך מאוד, אך לאחר הסופה התושבים מאמינים שקולם קריטי לבחירת מנהיגות חזקה לעיר, שתוכל לשקם אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully