וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות דורשת מקק"ל לשלם הפנסיה לעובדיה

23.4.2006 / 11:50

ההסתדרות פנתה לבית הדין האזורי בבקשה לחייב את קק"ל להעביר מיידית 120 מליון שקלים לחשבון הפנסיה התקציבית של 1,800 עובדי וגמלאי הקרן

ההסתדרות פנתה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים בבקשה להוציא צו שיחייב את [[הקרן הקיימת לישראל]] להפקיד 120 מיליון שקלים לחשבון ייעודי להבטחת הפנסיה של 1,800 עובדי וגמלאי הקרן, המבוטחים בפנסיה תקציבית.

בשנים האחרונות נחתמו בין העובדים להנהלה מספר הסכמים, שתכליתם הבטחת זכויות הפנסיה, לאור ההתדלדלות ברזרבות הכספיות של הקק"ל, אולם הסכמים אלו לא יצאו לפועל במלואם.

לפי הסכם שנחתם בחודש יולי 2004, נקבע כי הקק"ל תפקיד 250 מיליון שקלים בחשבונות בנק נפרדים, מתוכם 130 מליון שקלים מיידית עם חתימת ההסכם ו- 120 מליון שקלים בתשלומים עד אוקטובר 2005. בהסתדרות אומרים כי בפועל העבירה הקק"ל רק את התשלום הראשון בגובה 130 מליון שקלים.

בהסתדרות מבקשים מבית הדין למנוע בצו מהקרן הקיימת לישראל מלבצע כל שימוש בכל סכום המתקבל מכח "עסקת המיליארדים" - עסקה שבמסגרתה תעביר הקק"ל למדינה קרקעות במרכז הארץ ותקבל תמורתן קרקעות בפריפריה וסכום חד פעמי הנע באזור מיליארד שקלים.

בהסתדרות אומרים כי יבקשו להוציא את הצו המדובר עד שישולם במלואו החוב להבטחת הפנסיה התקציבית של עובדי וגמלאי הקרן המוערך ב- 1.5-2 מיליארד שקלים.

דובר קק"ל אמר בתגובה כי הפנסיה של עובדי הארגון בטוחה. "ההסכם בין קק"ל למדינה בנוגע לחילופי הקרקעות לא יפגע בעובדים ובזכויותיהם שהרי קק"ל כבר הגיעה להסדר לפיו בכל שנת תקציב התקבולים הראשונים המתקבלים מהמינהל יוקדשו לפנסיה של העובדים", אמר. "אליבא לכל מומחי האקטואריה לא נשקפת לפנסיה של עובדי וגמלאי קק"ל כל סכנה.

שוב פועל ועד העובדים של קק"ל, הפעם באמצעות ההסתדרות, על מנת לפגוע בהתנהלות התקינה של קק"ל, בתדמיתה וביציבותה. עד כה פנה ועד העובדים לבית דין בעשרות נושאים שבכולם הפסיד, ובכך הוביל את העובדים בקק"ל לפיחות במעמדם, לתחושת חוסר בטחון וחוסר יציבות שאין לה כל אחיזה במציאות. קק"ל שילמה מאז ומתמיד את הפנסיה שלה בדייקנות מרבית באופן שיכול להוות דוגמא לארגונים אחרים, לקק"ל נכסים שערכם עולה פי כמה על החוב האקטוארי שלה, אי לכך עובדיה וגמלאיה יכולים להיות רגועים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully