וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מחודש יוני: אישור בנייה לכל אנטנה סלולרית

23.4.2006 / 10:34

הנחיה חדשה של המשרד לאיכות הסביבה מחייבת את החברות הסלולריות לדווח לרשויות המקומיות ולקבל היתר על כל אנטנה

חברות הסלולר לא יוכלו יותר להסתיר מן הציבור אנטנות סלולריות. ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי הנחיה חדשה של המשרד לאיכות הסביבה מחייבת את החברות לדווח לרשויות המקומיות ולקבל היתר על כל אנטנה שהן מציבות.

בשנים האחרונות החלו חברות הסלולר להקים מתקני שידור רבים שאינם זקוקים להיתרי בנייה. החברות ניצלו תקנה לפיה אם מתקן השידור נמצא בקופסה שאינה עולה על גודל מסוים, אין צורך לבקש עבורו היתר בנייה.

חברות הסלולר אמנם דיווחו למשרד לאיכות הסביבה על כל מתקן כזה וקיבלו היתרים הנוגעים לפליטת הקרינה, אבל לרשויות המקומיות ולתושבים שבסמוך לבתיהם הוקמו האנטנות הן לא היו צריכות לספר כלום. במשרד לאיכות הסביבה מעריכים כי על 30% ממתקני השידור הסלולריים הקיימים כיום לא נמסר דיווח לציבור.

במכתב שהוציא בימים האחרונים ראש אגף קרינה ורעש במשרד, ד"ר סטיליאן גלברג, הוא הודיע לחברות הסלולר שמראשית חודש יוני הן לא יקבלו היתרי הפעלה לאנטנות אם לא יהיו בידיהן היתרי בנייה או לחלופין פטור מהיתר בנייה שהתקבל מהרשות המקומית. המשמעות: חברות הסלולר יהיו מחוייבות לדווח על כל האנטנות.

"בהרבה מדינות הנושא הזה נעשה בשיתוף עם רשויות מקומיות. אין מצב שפתאום צצה עוד אנטנה והתושבים וראש העיר מופתעים", אומר ד"ר גלברג. "מעכשיו יצטרכו להודיע לרשויות המקומיות מראש וכך גם התושבים יידעו". גלברג הוסיף כי "אם מישהו בונה מרפסת בלי היתר, הורסים אותה. לא יכול להיות שדווקא אנטנות יבנו בלי היתר".

מפורום החברות הסלולריות נמסר בתגובה כי "הכנסת נתנה שנה ארכת זמן לחברות להיערך ליישום חוק זה. דרישת המשרד לאיכות הסביבה להקדים את החוק והחילו כבר בחודש יוני יוצרת מצב בעייתי מאוד ליישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully