וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאי שרון מרגישים רע, אבל לא אשמים

22.4.2006 / 0:04

תחקיר ערוץ 2 העלה חשד לפיו שיקולי בחירות השפיעו על הטיפול בשרון. פרופ' נפרסטק: בדיעבד כשלנו בטיפול, אך השיקול היה נכון

ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, קיבל תרופה מדללת דם למרות שהתגלה שסבל מבעיה רפואית שעיקרה נטייה חזקה לדימומים במוח, ולמרות שמנהל בית חולים אחר יצר קשר עם רופאיו והביע הסתייגות מהליך הצינתור ומהשימוש בתרופה. כך עולה מתחקיר ערוץ 2, שחלקו הראשון שודר אמש.

אחד מהרופאים שטיפלו בשרון בבית החולים הדסה עין-כרם אמר, כי ההחלטה לגבי הטיפול התקבלה בישיבה בה השתתפו טובי המומחים, וכי הסיכוי לדימום תוך שבועיים מתחילת קבלת התרופה הוא קטן מאוד. אולם, בתחקיר נטען כי באותה הישיבה השתתפו שני גורמים חסרי כל ידע ברפואה: ק', בכיר ביחידה לאבטחת אישים, וישראל מימון, מזכיר הממשלה. מכאן עולה חשד כי גורמים זרים - הקרבה לבחירות והקמת המפלגה החדשה - התערבו בשיקולים הרפואיים.

מנהל בית החולים שהעביר את הסתייגותו מהטיפול שנבחר עבור ראש הממשלה, ונותר בעילום שם, טען כי הקרבה לבחירות היא שהניעה את ההחלטה לערוך צינתור כדי לסגור את המום הקל בליבו של שרון, וזאת על מנת שסוגיית בריאותו של ראש הממשלה דאז לא תפגע בסיכוייה של מפלגתו החדשה. בתגובה אמר מנהל המחלקה הנוירולוגית בהדסה, פרופסור תמיר בן-חור, כי הוא לא הרגיש התערבות של גורמים פוליטיים בעבודתו.

סוגיה נוספת שעלתה בתחקיר היתה העובדה שלא הוצמד רופא לשרון, לאחר האירוע המוחי הקל שעבר. שרון ידע כי הוא נמצא בסכנה לדימום וביקש מנהגו לסוע לאט כדי להמנע מטלטולים ככל האפשר, ורופאי הדסה המליצו לו להשאר ככל האפשר באיזור ירושלים ולנוח, אך לא הצמידו לו רופא כשעזב לחוות השקמים.

פרופסור יעקב נפרסטק, מבכירי הרופאים שטיפלו בראש הממשלה לשעבר, אמר כי בדיעבד,"כשלנו בטיפול", אך הדגיש כי השיקול היה נכון לאותו רגע. פרופ' בן חור, מנהל המחלקה הנוירולוגית, אמר לסיכום כי הוא "מרגיש רע, אבל לא מרגיש אשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully