וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: גוגל מזנקת בכ-8% בתגובה לדו"חות

עומרי כהן

21.4.2006 / 23:11

טבע יורדת ב-0.5% לאחר שביהמ"ש השהה מתן אישור ל-Pravacho. מגל מאבדת 4.4% על רקע ביטול פרויקט באירופה. סנדיסק נופלת ב-6.7%

מדד דאו ג'ונס זינק אמש לשיא של שש שנים והתקרב עד כדי 3.4% משיא כל הזמנים שנקבע בינואר 2000, הודות להפסדים נמוכים מהצפוי שהציגה יצרנית הרכב הגדולה בעולם ג'נרל מוטורס. אולם, בשוק כולו נרשמה אמש מגמה מעורבת. מימושי רווחים הורידו את מדד נאסד"ק משיא של כ-5 שנים.

היום נרשמת בוול סטריט מגמת מסחר חיובית, כשברקע דו"חות מצוינים של ענקית החיפוש באינטרנט, גוגל. מדד נאסד"ק עולה ב-0.1% ומדד דאו ג'ונס מוסיף 0.4%. בשוק הסולידי יורדת התשואה על האג"ח ל-10 שנים ב-0.012% ל-5.027%.

בבורסת הסחורות של ניו יורק פקעו אתמול החוזים העתידיים על מחיר הנפט למשלוח בחודש מאי. החוזים על הנפט למשלוח ביוני נסחרים בירידה של 69 סנט ל-73 דולר לחבית, לאחר הראלי של התקופה האחרונה.

גוגל היכתה את תחזיות האנליסטים ברבעון הראשון, עם צמיחה של 79% בהכנסות ל-2.25 מיליארד דולר ועם גידול של 59% ברווח הנקי ל-592 מיליארד דולר. בתגובה, מזנקת גוגל ב-7.8% למחיר של 447.3 דולר.

עונת הדו"חות הכספיים בוול סטריט נמצאת בעיצומה, והיום מתפרסמות תוצאותיהן של נציגות הדאו ג'ונס, 3M ומקדונלד'ס, וכן יצרנית הרכב פורד. יצרנית הטלפונים הניידים אריקסון דיווחה על רווחים רבעוניים נמוכים מהצפוי.

אם סיסטמס מאבדת 3.8% ל-30.2 דולר, על רקע תוצאות נמוכות במקצת מהצפוי שפירסמה מתחרתה הגדולה בשוק אחסון המידע על פלאש (זיכרון בלתי נדיף), סנדיסק. הכנסותיה של סנדיסק צמחו ברבעון הראשון ב-38% ל-623 מיליון דולר, אולם הרווח הנקי הצטמק ב-53% ל-35.1 מיליון דולר. סנדיסק הסבירה את הירידה ברווחיות בהשפעת רכישת חברת מטריקס סמיקונדקטור על התוצאות, וכן בצורך להתחיל ברישום של אופציות כהוצאות.

אם סיסטמס כבר סיפקה בתחילת החודש אומדנים ראשונים לתוצאותיה הכספיות, שכללו גם כן זינוק חד בהכנסות וירידה ברווחים. זאת, בעיקר על רקע מלחמת מחירים שניהלה סנדיסק בשוק מוצרי הפלאש, כמו גם הצורך לרשום אופציות כהוצאות. אתמול הודיעה סנדיסק כי היא מתכננת "פעילות תמחור מתונה" ברבעון השני. סנדיסק נופלת בתגובה ב-6.7% ל-61.2 דולר.

אתמול עלתה אם סיסטמס ב-1.7% והשלימה טיפוס של כ-21% מתחילת אפריל, לאחר שהודיעה כי בעקבות החלטת רשות ניירות ערך בארה"ב, תשנה את שיטת הרישום בדו"חותיה של פעילותו של מיזם משותף לה ולחברה נוספת. על פי החלטת ה-SEC, יכללו ההכנסות וההוצאות של המיזם בסעיפים המתאימים של דו"ח הרווח וההפסד של אם סיסטמס (בהתאם לשיעור האחזקה בו). זאת, לעומת רישום של הרווח או ההפסד ממנו בלבד, כפי שנהגה אם סיסטמס עד כה. עקב כך, תפחו הכנסותיה בשנים 2004 ו-2005, וכך גם הרווח הגולמי. הרווח הנקי נותר ללא שינוי.

טבע יורדת ב-0.5% ל-39.6 דולר, לאחר שבית משפט לערעורים בוושינגטון הבירה, השהה את מתן האישור הסופי לגרסתה הגנרית לתרופת Pravachol של בריסטול מאיירס סקוויב, עד לבירור הערעור של חברת אפוטקס, כנגד הענקת בלעדיות של חצי שנה בשיווק גירסה גנרית לטבע. אתמול עלתה המניה ב-1.2%, לאחר שבית משפט מחוזי בארה"ב דחה את בקשת חברת אפוטקס למתן צו מניעה זמני בנושא.

פחות משבועיים לאחר שדיווחה על עיכוב בביצוע פרויקט באירופה ואף על האפשרות שיתבטל כליל, הודיעה היום חברת מגל מערכות ביטחון, כי קיבלה מהלקוח האירופי הודעה על ביטול ההסכם בין החברות, הנוגע לפרויקט. מגל ציינה, כי הביטול יגרור אחריו הכנסות ורווחים נמוכים מהצפוי במחצית הראשונה של 2006, אולם אינו צפוי להשפיע לרעה על ביצועי החברה בטווח הארוך. מניית מגל יורדת בתגובה ב-4.4% ל-11.2 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully