וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחר לעבודה - וסידר לעצמו גל ירוק

21.4.2006 / 10:32

במשך שנתיים וחצי נהג תושב קולורדו להחליף את האור ברמזור לירוק בעזרת מכשיר מיוחד. השוטרים קנסו אותו ב-50 דולר

ג'ייסון ניקאם, תושב העיר לונגמונט ב[[קולורדו]], מצא דרך יעילה להגיע בזמן לעבודה. במשך שנתיים וחצי, בכלל פעם שהתקרב לצומת, הוא החליף את האור ברמזור לירוק, וחסך זמן המתנה בפקקים. איך הוא עשה זאת? בעזרת מכשיר אופטיקון, המשמש כבאיות ואמבולנסים.

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי ניקאם קנה את המכשיר תמורת 100 דולר באתר המכירות הפומביות eBay. המכשיר, המיועד לסייע במקרי אסון, פולט פעימה אינפרא אדומה שנקלטת על ידי קולטן מיוחד הנמצא בראש הרמזור ומשנה מיד את האור לירוק.

בעקבת תלונות רבות של נהגים על שיבוש פעולת הרמזורים, ערכו מהנדסי התחבורה של העיר בדיקה מיוחדת. "המחשבים הראו שהשיבוש חוזר באותה שעה מדי בוקר", סיפר המהנדס הראשי, ג'ו אולסן. מפקד המשטרה המקומית, קרייג אירהארט הוסיף, כי במטה הכבאים בעיר מצאו כי שום רכב חירום לא נסע בדרך שבה הוחלפו האורות.

המשטרה המקומית החליטה להציב מצלמות לכל אורך הדרך החשודה, והבחינה כי בכל פעם שמופיע במקום טנדר לבן מסוג פורד, משנים לפתע הרמזורים את צבעם לירוק. ב-29 למרץ הוצב מארב באחד הצמתים וניקאם נלכד. לשוטר שלכד אותו הסביר ניקאם את מעשיו במשפט אחד: "אני תמיד מאחר". השוטר החליט ללמד לקח את הנהג הסורר, אך לאחר שעיין בספר החוקי שעה ארוכה, לא מצא עבירה של "שינוי האור ברמזור". בסופו של דבר החליט השוטר הנבוך לרשום לניקאם דו"ח על סך 50 דולר בגין "שיבוש סדרי התחבורה".

ניקאם אמר: "הם אמרו לי שהקנס הוא על שיבוש הרמזורים במשך השבוע בו עקבו אחרי המצלמות. אבל מה בנוגע ל-900 הימים האחרים שבהם השתמשתי במכשיר? אני מניח שבמשך הזמן שהחזקתי אותו המכשיר הצדיק את עצמו".

נוסף על הדו"ח, החרימו השוטרים את מכשיר האופטיקון של ניקאם. "המעשה מסוכן מאוד", אמר מפקד המשטרה המקומית, "כאשר הכבאים משתמשים במכשיר הם מזהירים את הנהגים האחרים באמצעות צופרים והאורות המהבהבים. בניגוד לכך, הנהגים החוצים את דרכו של ניקאם אינם מצפים לשינוי מיידי ברמזורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully