וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: "הסיכון בשוק המניות המקומי נותר גבוה"

טל לוי

21.4.2006 / 9:29

בנק לאומי: "עליות השערים צפויות להימשך בטווח הארוך, אולם מחירי הנפט שזינקו השבוע לשיא חדש - עשויים להשפיע לרעה"

"בטווח הקצר, יימשכו עליות השערים בתל אביב, וזאת למרות שני המכשולים הניצבים בפנינו: נושא העברת התקציב ומדיניות המשך העלאת הריבית" - כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית. "בשל שבוע המסחר המקוצר, הושפעה הבורסה בעיקר מהמסחר בחו"ל ומפערי הארביטראז' במניות הדואליות". מדד הנאסד"ק רשם עליות חדות ביומיים האחרונים, כתוצאה מההערכה כי רצף העלאות הריבית בארה"ב קרוב לסיום. במישור המקומי, העריכו אתמול בקרן המטבע העולמי המשך צמיחה חזקה בישראל בשנים 2006-2007.

"בטווח הארוך יותר, ובעיקר על רקע הצפי להמשך הצמיחה הכלכלית והשיפור במצב החברות, אנו צפויים להיות עדים להמשך תוואי עליות", כותבים בלאומי. "עם זאת, על תחזית אופטימית זו עלולה להעיב מגמת העליות במחירי הנפט אשר בימים האחרונים זינקו לשיא חדש, ואשר באם תימשך - צפויה להשפיע לרעה על הכלכלה הגלובלית".

בלאומי מעריכים כי מדד חודש מארס הגבוה (0.3%), המשקף קצב אינפלציה של 3.6% ב-12 החודשים האחרונים, יוביל להעלאת הריבית בישראל לרמה של 5% למרות היציבות הנרשמת בשוקי ההון. השוק הסולידי יושפע גם מצמצום היקף הנפקות איגרות החוב הממשלתיות, כך שמחירן של איגרות החוב צמודות המדד צפוי לעלות. עם זאת, היחלשות הדולר צפויה להוריד את המדדים הקרובים - כך שהאטרקטיוויות של האפיק הצמוד תקטן.

אי לכך, מציעים בלאומי להשקיע במק"מ (מלווה קצר מועד המבטיח ריבית ללא סיכון) ומציינים כי ההשקעה באפיק הצמוד עדיין יכולה להיות מעניינת כהגנה מפני התפרצות אינפלציונית ובשל המחסור הצפוי באפיק הצמוד בתקופה הקרובה.

בבנק הפועלים מחלקים את גורמי ההשפעה על שוק המניות על פי כיוונים. כך, למשל, השלמת המו"מ הקואליציוני ושמירה על מסגרת תקציב - עשויים להקרין בחיוב על הכלכלה ועל התנהגות המשקיעים הזרים, אולם מנגד, צפויה אי הוודאות בשוק הבטחוני, עליית מחירי הנפט כתוצאה מהמשבר עם איראן והעלאת הריבית בעולם - להשפיע דווקא לשלילה.

אי לכך, סבורים בבנק הפועלים כי הסיכון בשוק המניות המקומי ממשיך להיות גבוה, ולכן ממליצים לשמר את רמת החשיפה הנוכחית למניות, כשהגדלת החשיפה תיעשה במניות זרות בשוקי חו"ל על מנת לפזר את הסיכון בתיק במקביל להשגת תשואה עודפת.

בשוק הסולידי, מצטרפים בפועלים להמלצת לאומי, ומציעים גם שם להשקיע במק"מ אשר מציע תשואה (ברוטו) של 5.75% לצד נזילות גבוהה וסיכון נמוך. השקעה דומה עליה ממליצים שם, היא השקעה באיגרות החוב השקליות מסוג שחר לטווחים קצרים, המציעים ריבית של 6%. באפיק הצמוד, מציעים בבנק הפועלים להשקיע בטווחים הקצרים - וזאת כהגנה מפני המדדים הקרובים (1% באפריל ו-0.2% במאי).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully