וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזיהום מתחנת הכוח בחדרה פוגע בבריאות הילדים

21.4.2006 / 8:45

מחקר חדש ומקיף של משרד הבריאות: ירידה של עד 10% בתפקודי הריאה של ילדים המתגוררים בסמיכות לארובות

מחקר חדש, שנערך על ידי משרד הבריאות בשיתוף חוקרים מהאוניברסיטאות בחיפה ובירושלים, מעלה כי לזיהום האוויר בסביבת [[תחנת הכוח]] ב[[חדרה]] יש השפעות שליליות משמעותיות על בריאות הילדים המתגוררים בסמוך.

ב"ידיעות אחרונות" תואר תהליך המחקר: אוכלוסיית המחקר כללה ילדים בכיתות ב', ה' ו-ח', המתגוררים בחדרה ו[[בפרדס חנה]], הנמצאות ברדיוס של 10 ק"מ מתחנת הכוח.

חוקרי המשרד עקבו אחרי קבוצה של 1,492 ילדים, פעמיים: בשנת 1996 וב-1999. כל הילדים עברו בדיקות שנועדו להעריך את תפקודי הריאות שלהם. בנוסף, מילאו הוריהם שאלון מפורט לגבי מצבם הבריאותי. לאחר מכן מיקמו החוקרים את בתיהם של הילדים הנבדקים במפה, כדי לנתח את רמת החשיפה שלהם לזיהום באזור.

מהתוצאות עולה, שלמרות שהוא אינו עובר את רמות הסף המותרות, ל[[זיהום האוויר]] שנפלט מתחנת הכוח יש השפעה שלילית על התפתחות תפקודי הריאה של הילדים המתגוררים בקרבת מקום. מי שהתגורר ברדיוס של 4.5 ק"מ מארובות התחנה, נחשף למידת הזיהום הגבוהה ביותר. הפגיעה התבטאה בירידה של בין 4.3% ל-10.2% בתפקודי הריאה.

פרופ' בוריס פורטנוב, אחד מעורכי המחקר, אמר לעיתון, כי לא נמדדו השפעתם של חלקיקים קטנים, אלא של גזים בלבד, משום שאין מספיק תחנות שמנטרות אותם בארץ. "לו היינו בודקים את השפעת החלקיקים הקטנים, התוצאה היתה גרועה יותר", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully