וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוים: המפכ"ל הפלסטיני לא חסין מפגיעה

21.4.2006 / 7:22

השר הגיב בתקיפות למינויו של ג'מאל אבו סמהדאנה למפכ"ל המשטרה הפלסטינית: "יש לנו חשבון ארוך עם הרוצח הזה"

השר זאב בוים הגיב בתקיפות למינויו של ג'מאל אבו סמהדאנה, ממייסדי ארגון ועדות ההתנגדות העממית, למפכ"ל המשטרה הפלסטינית.

בראיון לתוכנית הבוקר של קול ישראל, אמר בוים: "ההחלטה להכתיר את הארכי רוצח כמי שהולך לעשות שם סדר, זה שיא הציניות. נותנים לחתול לשמור על השמנת שם, מה שמעיד על אופיה של הממשלה החמאסית, ובעצם מסמן את ההשתלטות המוחלטת של חמאס על הרשות הפלסטינית והפיכתה לרשות טרוריסטית".

לדברי בוים, "יש לנו חשבון ארוך עם הרוצח הזה, ומהמקום שבו הוא נמצא אין שום חסינות לגביו. נצטרך להניח עליו בקרוב או ברחוק את היד, והעובדה שהוא עכשיו בתפקיד כביכול ממלכתי, במרכאות, לא מקנה לו שום חסינות".

סמהדאנה הפך בשנות האינתיפאדה לאחד המבוקשים הבכירים בשטחים. הארגון בראשו הוא עומד, מוביל את ירי הרקטות על ישראל, וביצע מספר פיגועים נגד צה"ל והמתנחלים ברצועה, בהם נהרגו חיילים ואזרחים. אנשי הארגון אף חשודים בהריגתם של המאבטחים האמריקאים בפיצוץ שיירתם סמוך למעבר ארז. ישראל ניסתה לחסל בעבר את אבו סמהדאנה, כשחיל האוויר ירה טיל על המכונית בה נסע בחודש דצמבר 2004.

גם ארה"ב מגנה

גם ארה"ב גינתה את מינויו של אבו סמהדאנה. דובר משרד החוץ בוושינגטון, שון מק'קורמק, אמר כי מינויו של אבו סמהדאנה לתפקיד כה בכיר במנגנוני ביטחון הפנים של הרשות חושף את פניה האמיתיים של חמאס ואת שיטות הפעולה שלה.

גורם בממשל האמריקאי אמר אתמול בתגובה למינוי ש"הם (ארגון חמאס) ממשיכים בשלהם. אחרי ששיבחו את הפיגוע בתל אביב כנראה שלא נותר לצפות להרבה בשלב זה. ארצות הברית ממילא איננה מנהלת כל מגע עם אנשי החמאס, ומדיניות זו לא תשתנה כל עוד לא תעמוד הממשלה החדשה בדרישות שהציבה לה הקהילה הבינלאומית".

אבו מאזן שמע על הקמת המנגנון מהתקשורת

שר הפנים הפלסטיני, איש חמאס סעיד סיאם, הודיע אתמול על מינוי אבו סמהדאנה, שהיה מוכר כמפקד ועדות ההתנגדות ברצועת עזה, לתפקיד חדש ברשות - "המפקח הכללי על כוחות המשטרה במשרד הפנים".

יועצו של יו"ר הרשות הפלסטיני, נביל אבו רודיינה, מתח ביקורת על המנגנון החדש שהקים חמאס, ואמר כי הממשלה הפלסטינית לא יכולה להקים מנגנון ביטחון חדש ללא צו של יו"ר הרשות, אבו מאזן. אבו רודיינה הדגיש, כי לרשות יש מנגנוני ביטחון עם תקציב מוגדר ומטרות ברורות. לדבריו, אבו מאזן שמע על הקמת מנגנון הביטחון רק מכלי התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully