וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע בודקת את שכר הבכירים בפועלים ודיסקונט

רם דגן

20.4.2006 / 18:40

היוזמה של הרשות מגיעה על רקע ביקורת ציבורית שנמתחה על תגמול המנהלים בפועלים ועל רקע תוכנית התגמול החדשה בדיסקונט

רשות ני"ע דורשת מבנק הפועלים ומבנק דיסקונט להעביר לה עד יום שני הקרוב הבהרות לגבי הסכמי השכר והתגמול של המנהלים הבכירים. כפי שפורסם בתחילת השבוע ב-TheMarker שלח היום יו"ר הרשות משה טרי, מכתבים לבנקים בהם דרשה לקבל בין היתר הבהרות ופרטים נוספים מעבר לפרטים שפורסמו עד היום בדבר גיבוש והצדקת תוכניות התגמול מהיבט של טובת החברה. לאחר קבלת התשובות בתחילת השבוע הבא, תחליט הרשות אם לדרוש מהבנקים לפרסם דיווח מיידי משלים. מבנק הפועלים נמסר כי המכתב טרם התקבל. בנק דיסקונט אישר את קבלת המכתב ומסר כי "נלמד את הפנייה ונתייחס אליה בהתאם".

היוזמה של הרשות מגיעה על רקע ביקורת ציבורית נוקבת שנמתחה על תגמול המנהלים הבכירים ב-2005 בפועלים ועל רקע תוכנית התגמול החדשה שמבקשים בעלי השליטה בדיסקונט להביא לאישור אסיפת בעלי המניות ביום שלישי הקרוב. בהקשר הזה, לרשות נותר מרווח זמן צר במיוחד, שכן היא תקבל מהבנק את ההבהרות הנוספות ביום שני, בעוד שהצבעת בעלי המניות מתוכננת להתקיים ביום שלישי בשעה 16:00.

על פי ההערכות, מבקשת הרשות מבנק הפועלים למסור לה מידע נוסף בעיקר בכל הקשור לאופן שבו אושר הבונוס של המנכ"ל צבי זיו, כמו גם הבהרות ותוספות על הסכם הבונוס בגין מכירת סגניצ'ר. עם פרסום הדו"חות טענו בהפועלים כי כשליש מהבונוס השנתי שניתן למנהלים ולעובדי הבנק ב-2005 מיוחס לרווח ההון החד פעמי שנרשם בגין מכירת הבנק האמריקאי בסוף 2004. לגבי דיסקונט, דורשת הרשות, ככל הנראה, הבהרות נוספות לגבי אופן תכנון ואישור תוכנית האופציות והבונוסים ל-12 מנהלי הבנק, בהם המנכ"ל גיורא עופר והיו"ר שלמה זהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully