וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נאסד"ק נסוג קלות משיא של 5 שנים

שרון שפורר

20.4.2006 / 23:17

הנפט הגולמי ממשיך לשבור שיאים. בימ"ש בארה"ב דחה בקשה לצו מניעה זמני נגד הענקת בלעדיות לגירסה הגנרית של טבע ל-Pravachol

וול סטריט פתחה את המסחר היום במגמה מעורבת, כשנאסד"ק נסוג משיא של חמש שנים ודאו ג'ונס נסחר בעלייה קלה. המשקיעים נעים בין אופטימיות על רקע פרוטוקול שפירסם הבנק הפדרלי המרכזי השבוע שחשף השבוע כי מרבית חברי ועדת השוק הפתוח רואים את סדרת העלאות הריבית בארה"ב מתקרבת לסיומה ובין פסימיות בדמות מחירי נפט, שגואים לשיא חדש.


עוד ברקע למסחר - עונת הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון הולכת וצוברת השבוע תאוצה, ועל מגמת המסחר עשויות להשפיע היום תוצאותיהן הרבעוניות של כמה מענקיות השוק. בינתיים פרסמו ג'נרל מוטורס, נוקיה ובנק אוף אמריקה.

מחיר הנפט הגולמי ממשיך להתחזק על רקע המתיחות בין ארה"ב לאיראן סביב תוכנית הגרעין האיראנית. ביומיים האחרונים טיפסו מחירי הנפט לשיאים חדשים, ואתמול נקבע שיא סגירה חדש של 72.17 דולר לחבי כעת נסוג הנפט ב-27 סנט ל-71.9 דולר.

בגזרה המקרו כלכלית, מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה בשבוע שעבר ירד ב-10 אלף - גבוה פי 3 מהירידה אותה צפו בוול סטריט. יחד עם זאת, יש המייחסים חשיבות לכך שמדובר בפעם השמינית ברציפות בה מספר התביעות נותר גבוה מ-300 אלף.

זמן לא רב לאחר הפתיחה יפורסם גם מדד המדדים המובילים, אשר צפוי לעלייה של 0.1%. המדד כולל את נתוניהם של מספר מדדי מקרו מרכזיים, וסימנו עשוי ללמד על כיוונה של הפעילות הכלכלית בארה"ב בשלושת עד ששת החודשים הקרובים.

כאמור, במרכז המסחר במניות האמריקניות - עונת הדיווחים. וכך, נוקיה עולה ב-5.1% לאחר שהיכתה את תחזית המכירות והרווח הודות למכירות טלפונים זולים בהודו ובסין, מניית יצרנית המכוניות ג'נרל מוטורס עולה ב-4.1% אחרי שדיווחה אמנם על הפסד רבעוני 6 ברציפות אך צימצמה אותו ל-323 מיליון ומניית בנק אופ אמריקה, הבנק השני בגודלו בארה"ב, עולה ב-0.8%, אחרי שרשם עלייה של 13.7% ברווח הנקי ברבעון הראשון ל-4.99 מיליארד דולר.

אצל הישראליות, קומברס קיבלה מכתב התרעה מהנהלת נאסד"ק והודיעה, כי תבקש שימוע לפני מחיקתה ממסחר. קומברס כבר הודיעה ביום שני כי היא מתכוונת לבקש שימוע לפני מחיקה, אם כי לא ברור מה היא תוכל להציע להנהלת נאסד"ק, שדורשת ממנה לתקן את דו"חותיה בשש השנים האחרונות. מניית קומברס לא מתרגשת ויורדת בשיעור קל של 0.1% ל-22.6 דולר.

מניות טבע עולות בחצי אחוז ל-39.5 דולר. טבע דיווחה ביממה האחרונה כי בית משפט מחוזי בארה"ב דחה את בקשת חברת אפוטקס למתן צו מניעה זמני, אשר נועד למנוע מה-FDA לאשר לטבע בלעדיות של 180 יום בשיווק גירסה גנרית לתרופת ה-Pravachol של בריסטול מאיירס להפחתת כולסטרול. כעת ממתינה טבע לקבל את אישור סופי מה-FDA לשווק את התרופה בארה"ב עם הבלעדיות, עקב פקיעתו של הפטנט על תרופת המקור היום.

לאחר זינוק של 40%, שרשמה מניית אמדוקס מאז אוקטובר, העריך היום בנק ההשקעות ליהמן ברדרס כי המניה מתומחרת כמעט במלואה. אולם, האנליסט ג'וליאן בו גם הוסיף, כי לדעתו תוכל המניה לשמור על רמות המחיר הנוכחיות והעלה לה את מחיר היעד מ-36 ל-39 דולר - גבוה ב-11% ממחיר הסגירה אתמול. בפרודנשיאל הלכו עוד יותר רחוק והעלו את מחיר היעד למניה מ-37 ל-41 דולר, לאחר שאמדוקס הודיעה על רכישת חברת תוכנות המסחר הדיגיטלי, קיופאס, ב-27 מיליון דולר. אמדוקס יורדת ב-0.7% בפתיחה ל-34.9 דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully