וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכן הוצאו השנה להורג הכי הרבה בני אדם?

רויטרס

20.4.2006 / 12:22

דו"ח אמנסטי שמתפרסם היום קובע כי בשנה החולפת הוצאו להורג 2,148 בני אדם ב-22 מדינות ובראשן סין, איראן, ערב הסעודית וארה"ב

סין, [[איראן]], [[ערב הסעודית]] וארצות הברית, הן המדינות שביצעו הכי הרבה הוצאות להורג בשנת 2005 – כך עולה מדו"ח אמנסטי שמפורסם היום. על פי הדו"ח, המדינות הללו ביצעו כמעט 94% מכלל ההוצאות להורג בשנה החולפת – כ-2,148 מקרים ב-22 מדינות.

במקום הראשון המפוקפק עומדת סין, בפער ניכר מכל מדינה אחרת עם לא פחות מ-1,770 הוצאות להורג, למרות שבאמנסטי מעריכים כי המספר אף גבוה מכך. באיראן הוצאו להורג 94 בני אדם, בערב הסעודית 86 ובארצות הברית בוצעו כ-60 הוצאות להורג.

בסך הכל נידונו למוות 5,186 בני אדם, למרות שרוב המקרים בוטלו או עדיין לא יצאו לפועל. בצירוף לנתונים משנים עברו, ישנם כיום למעלה מ-20,000 בני אדם ברחבי העולם שנגזר עליהם עונש מוות. גורמים באמנסטי הגדירו את הנתון הזה כ"מטריד ביותר".

לדברי מנכ"לית הארגון, איירין קהאן, "עונש מוות מהווה התכחשות לזכויות האדם הבסיסיות ועומד בסתירה לערכים אנושיים". לטענתה, "העונש מוכרע לעיתים קרובים בצורה מפלה, בעקבות משפטים לא הוגנים ותחת לחצים פוליטיים".

הארגון מותח ביקורת על איראן על כך שהוציאה להורג בני נוער מתחת לגיל 18, ושיבחה את ארה"ב על כך שאסרה להטיל עונש מוות על בני נוער מתחת לגיל זה. בארגון הציבו כמטרה להעביר חקיקה בכל המדינות שתאסור הוצאה להורג של קטינים. "זה ייחשב להישג מבחינתו", אמרה קהאן.

היא ציינה כי כיום יש בעולם 86 מדינות שקיים בהן עונש מוות. זאת לעומת 16 מדינות בלבד שאיימו בעונש זה לפני כשלושים שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully