וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר המינימום בשיפוצים יעמוד על 4,400 ש"ח

20.4.2006 / 12:05

בתיאום עם הסתדרות העובדים הלאומית, הוחלט להעלות את השכר בענף לקראת העלאת שכר המינימום לסכום שווה ערך ל-1,000 דולר

התאחדות קבלני השיפוצים החליטה בימים אלה להעלות את שכר המינימום המשולם בענף, מ–4,200 שקלים ל–4,400 שקלים. יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב, אומר כי מדובר בפעימה ראשונה בהעלאת שכר המינימום וזאת לקראת העלאת שכר המינימום לסכום שווה-ערך ל–1,000 דולר – צעד שייעשה בקרוב.

העלאת השכר נעשתה לאחר התייעצות בין ערן סיב והנהלת התאחדות קבלני השיפוצים ובין מנכ"ל הסתדרות העובדים הלאומית, יצחק רוסו, ומנהל האגף לאגוד מקצועי, משה כהנא. השלושה סיכמו, כי מיד לאחר חג הפסח תישלח לעו"ד שלמה יצחקי, הממונה על יחסי העבודה במשרד התמ"ת, הודעה מסודרת בנדון.

מדובר בהודעת סיכום להסכם הקיבוצי שנחתם בין הסתדרות העובדים הלאומית והתאחדות קבלני השיפוצים לפני מספר שבועות, הסכם שמהווה תקדים בענף השיפוצים, בו מועסקים כ–10,000 עובדים, שעד כה נמצאו ללא הסדרי העסקה מקובלים במשק.

ההסכם מבטיח לעובדים בענף, בין היתר, שכר חודשי מינימלי של 4,200 שקלים לחודש, או לחילופין, 23 שקלים לשעה. התעריף שנקבע מבטיח לעובדים משכורת מינימום הגבוהה ביותר מ-25% משכר המינימום המקובל במשק. עוד בהסכם: זכאות העובד לקבלת תשלום הוצאות בסך 20 שקלים ליום; תשלום עבור זמן נסיעה למקום העבודה; הסכמי השאלת עובדים בין קבלנים תוך שמירת זכויותיהם המלאות של העובדים.

כמו כן, על פי ההסכם, עבור שנת עבודה שנייה אצל קבלן, יקבלו העובדים תוספת של 5% לשכר, וכך גם בשנה השלישית והרביעית. יוצא למעשה, כי עם התוספת שלחמישה אחוזים לשכר המינימום המוגדל בסך של 4,400 שקלים – יגיע השכר ל - 1,000 דולר.

מנכ"ל הסתדרות העובדים הלאומית, יצחק רוסו, אמר בתגובה, כי "אנחנו בהסתדרות העובדים גאים מאוד על כך שחתמנו הסכם קיבוצי עם ארגון שמשלם שכר מינימום, בעוד שמעטים מאוד, אם בכלל, בענף יצרני כלשהו בארץ משלם היום שכר גבוה שכזה. אני מקווה שהגדלת שכר המינימום יגרום לצעירים נוספים להצטרף לעבודה בענף השיפוצים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully