וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגיפת החזרת מתפשטת בארה"ב

רויטרס

20.4.2006 / 10:39

עד כה דווח על 1,100 חולים במרכז-מערב המדינה. מרבית המקרים דווחו באייווה. הממשלה תחלק אלפי חיסונים במדינות הנגועות

מגיפת ה[[חזרת]] ממשיכה להתפשט במרכז-מערב ארה"ב ועד כה דווח על כ-1,100 חולים. הדבר הוביל את הממשלה לחלק במדינות הנגועות אלפי חיסונים מהמלאי הפדרלי, על מנת לעצור את ההתפשטות. מדובר בהתפרצות מגיפת החזרת החמורה ביותר מזה 20 שנה בארה"ב.

המכון למניעת הפצת מחלות דיווח, כי מרבית החולים בחזרת הם מ[[אייווה]], שם דווחו 815 מקרים של חזרת. 350 מקרים נוספים של חזרת דווחו במינסוטה, [[קנזס]], אילינוי, נברסקה, וויסקונסין, מיזורי ואוקלהומה. חוקרים בוחנים מקרים נוספים ב-7 מדינות אחרות.

חזרת היא, בדרך כלל, לא מחלה חמורה ואינה מובילה למוות. על פי המכון למניעת הפצת מחלות, אף אחד מהמקרים שדווחו באחרונה בארה"ב לא היה חמור.

מדובר במחלת ילדות נפוצה אשר התפשטותה הופסקה לאחר הפצת החיסונים החל משנת 1967. עם זאת, החיסון משפיע רק על 90 אחוזים מהאנשים, מה שיכול להסביר חלקית את התפרצות המחלה.

חזרת היא דלקת נגיפית בבלוטת הרוק והיא גורמת לחום, כאבי ראש ולכאבים בגרון. למעלה מ-10% מהחולים עלולים לפתח [[דלקת קרום המוח]].

החזרת עוברת על ידי שיעול ונזלת ומומחים טוענים, כי היא מדבקת כמעט כמו שפעת. אנשים עלולים להעביר את המחלה שלושה ימים לפני שיזוהו בהם סימפטומים של חזרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully