וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא סין ייפגש היום עם הנשיא בוש

רויטרס

20.4.2006 / 10:36

הפגישה תערך על רקע המתיחות בין המדינות בעקבות דרישת ארה"ב מסין לייסף את היואן, כדי להפחית את הגירעון המסחרי שלה מול סין

נשיא [[סין]], הו ג'ינטאו, דחה אתמול את הדרישה האמריקאית לייסף במידה משמעותית את המטבע הסיני, במטרה להפחית את העודף המסחרי העצום ממנו נהנית ארצו מול ארה"ב.

הו, שדיבר במפעל של חברת המטוסים בואינג ערב פגישת פסגה עם נשיא ארה"ב, [[ג'ורג' בוש]], אמר שברצונו להגביר את יעילות שווקי המטבע הבינלאומיים. אולם הוא אמר שסין עדיין אינה מוכנה לשינוי דראסטי בערכו של הרנימבי, הידוע יותר בשם יואן.

"מטרתנו היא לשמור את שער החליפין של היואן יציב בסך הכל, ברמות גמישות ומאוזנות", אמר. הוא הוסיף, כי "סין תמשיך לקדם רפורמות פיננסיות ביד רמה, לשפר את המנגנון הקובע את שער החליפין של הרנימבי, לפתח את שוק המטבעות ולהגביר את גמישות שער החליפין של הרנימבי".

ייסוף היואן הוא דרישה מרכזית של ארה"ב, הטוענת כי הצעד חיוני להגביר את התחרותיות של הייצוא האמריקאי, לבטל יתרון לא הוגן ממנו נהנים יצרנים סינים ולהפחית את העודף המסחרי של סין מול ארה"ב, שהגיע אשתקד ל-202 מיליארד דולר.

בכיר אמריקאי אמר השבוע, כי התקדמותה של סין בנושא שער החליפין של המטבע שלה "איטי עד כאב", וכי בוש יעלה בוודאות את הנושא בפגישתו עם המנהיג הסיני. מומחים אמריקאים אינם מצפים לפריצת דרך בנושא, אלא להתקדמות איטית אך יציבה בחודשים הקרובים.

נושא אחר שצפוי לעמוד על סדר היום הוא [[קניין רוחני]], או זכויות יוצרים. על פי הערכות גופי תעשייה בארה"ב, 90% מהתקליטורים, סרטי הדי.וי.די והתוכנות הנמכרות בסין מזויפות.

נושא שלישי ואחרון בו צפוי נשיא ארה"ב להתמקד הוא התוכנית הגרעינית של [[איראן]]. ארה"ב רוצה שסין תסכים לדרישתה להטיל סנקציות על איראן, אם זו לא תשעה את העשרת האורניום שלה.

הו נחת בסיאטל אתמול ונתקל במפגינים שמחו על יחסה של ארצו ל[[טיבט]], ל[[טייוואן]] ולכת ה[[פאלון גונג]]. אולם אילי תעשייה ועסקים בארה"ב קיבלו אותו בזרועות פתוחות, בתקווה לזכות בנתח מהשוק הגדול ומהיר הצמיחה ביותר בעולם. הו השתתף אתמול בארוחת ערב מפוארת כאורחו של האיש העשיר בעולם, מייסד ענקית המחשבים מיקרוסופט, [[ביל גייטס]].

למרות ההפגנות, נושאי זכויות האדם אינם צפויים להידון בפסגת המנהיגים, ובשונה מרוב הפגישות מסוג זה, לא תיערך בסופה מסיבת עיתונאים. הסיבה לכך היא רצונו של הו להימנע משאלות מביכות בנושאים שהוזכרו לעיל, כמו גם מאמציה של סין לצנזר את התוכן אליו נחשפים אזרחיה באינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully