וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בקדימה: הממשלה תוקם עד ה-4 במאי

20.4.2006 / 8:04

לדברי בכירים במפלגה, "הממשלה תוקם עם העבודה או בלעדיה". צוות מו"מ מצומצם ימשיך לנסות למצוא פתרון לסוגיית שכר המינימום

גורמים בכירים בקדימה אמרו הבוקר לגלי צה"ל, כי "הממשלה החדשה תוקם עד ה-4 במאי עם מפלגת העבודה או בלעדיה".

כתבת "הארץ", מזל מועלם:

צוות מו"מ מצומצם של קדימה ומפלגת העבודה ימשיך היום לנסות ולמצוא פתרון לסוגיית שכר המינימום, המעכבת את ניסוחם הסופי של קווי היסוד.

זאת, לאחר שפגישה של הצוות המצומצם בערב החג לא הגיעו הצדדים להסכמות בנוגע לאופן שבו יושג יעד העלאת שכר המינימום באלף דולר. ההערכה היא כי גם אם לא יוסכם על נוסח סופי עד תחילת השבוע הבא, יתחילו צוותי המו"מ של קדימה והעבודה לדון כבר בתחילת השבוע בחלוקת התיקים בינן - וההערכה היא שעקב התעקשותו של יו"ר העבודה, ח"כ עמיר פרץ, לקבל את תיק האוצר עבורו ואת תיק החינוך עבור ח"כ יולי תמיר, צפוי להתחולל משבר בשיחות.

בקדימה מעריכים כי התעקשותו של פרץ לקבל את תיק האוצר היא טקטית וננקטת מטעמי מו"מ, ומדגישים כי אולמרט לא יוותר על התיק והוא ישאר בידי קדימה, כך שפרץ ייאלץ להסכים לקחת את תיק הביטחון שילווה גם בתואר סגן ראש הממשלה, וחברות בקבינט המדיני-ביטחוני המצומצם.

בקדימה שוקלים "תיק-על" חברתי-כלכלי לפרץ

אחת ההצעות שבהן מהרהרים בקדימה היא מציאת פתרון יצירתי לבעיית פרץ, בדמות תפירת תיק מיוחד עבורו שיהווה מעין משרד על חברתי-כלכלי אליו יועברו סמכויות ממשרדים רלוונטיים. מקורבי פרץ אמרו בתגובה כי "חבל על הזמן" - הוא לא מתכוון לקחת תיק כזה, והסיכום בינו לאולמרט הוא "או אוצר או הביטחון".

בפגישה המצומצמת בערב החג נכחו יו"ר צוות המו"מ של קדימה יורם טורבוביץ, יו"ר צוות המו"מ של העבודה פרופ' דוד ליבאי, ורחל תורג'מן, חברת צוות המו"מ של העבודה. הרכב זה ייפגש גם הפעם, בניסיון להגיע לניסוח הסופי של קווי היסוד המדיניים.

בקדימה הסכימו להכניס כמה הבהרות על פי דרישת העבודה, לגבי התחייבות הממשלה לבצע פינוי חד צדדי של התנמחלויות בגדה אם המו"מ המדיני ייכשל, וכן התחייבות לפינוי מאחזים בלתי חוקיים על פי דו"ח ששון, בניגוד לעמדת הפתיחה הראשונית של קדימה, שלפיה הקווים המדיניים יתבססו על נאום אולמרט בליל הבחירות.

במקביל למו"מ עם העבודה, יתחדש המו"מ גם עם ש"ס, ישראל ביתנו והגימלאים - מפלגות הצפויות להיות חלק מההממשלה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully