וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה ברווח הרבעוני של אי-ביי

20.4.2006 / 0:31

ההכנסות זינקו ב-35% ברבעון הראשון בהתאם לתחזיות. הכנסות סקייפ גדלו ב-42%. סיפקה תחזית מאכזבת לשנה כולה

ענקית המסחר המקוון אי-ביי (סימול EBAY) דיווחה היום על ירידה של 3% ברווחיה ברבעון הראשון, על רקע גידול בהוצאות התפעוליות ועקב רישום אופציות למניות לעובדים כהוצאות. הכנסות אי-ביי, המפעילה את שוק המסחר המקוון הגדול בעולם, זינקו ב-35% בתקופה המדווחת - בהתאם לתחזיות האנליסטים.

אי-ביי, אשר רכשה בשנה שעברה את ספקית שירותי הטלפוניה האינטרנטית סקייפ, כמו גם את חברת שופינג.קום הישראלית, רשמה ברבעון רווח נקי של 248.3 מיליון דולר, או 17 סנט למניה, לעומת רווח של 256.3 מיליון דולר, או 19 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים, דיווחה החברה על רווח של 24 סנט למניה - בהתאם לתחזיות האנליסטים. בניכוי הוצאות בגין רישום אופציות כהוצאות רשמה החברה רווח של 306 מיליון דולר, או 21 סנט למניה - גידול של 20% לעומת התקופה המקבילה.

אי-ביי, הניצבת במקום ה-458 ברשימת "פורצ'ן 500", רשמה בתקופה המדווחת הכנסות של 1.39 מיליארד דולר - בהתאם לתחזיות האנליסטים. ברבעון הראשון של שנת 2005 רשמה החברה הכנסות של 1.03 מיליארד דולר.

ההוצאות התפעוליות של החברה גדלו ברבעון הראשון ל-56.8% מההכנסות, לעומת 49.4% בתקופה המקבילה בשנה הקודמת, על רקע השקת שירותים חדשים והשקעות מוגברות בעסקים קיימים.

מנכ"ל אי-ביי, מג ויטמן, הביעה שביעות רצון מתוצאות החברה בעת פרסום הדו"חות. "הרבעון הראשון היה רבעון מצוין עבור החברה, עם צמיחה ערה לכל רוחב תחומנו העסקיים", אמר ויטמן. "אי-ביי, פיי-פאל וסקייפ הם עסקים מצליחים בזכות עצמם, וביחד עם יוצרים הזדמנויות נופסות לחדשנות וצמיחה", הוסיפה ויטמן.

ויטמן אמרה לאחרונה כי אי-ביי צפויה להתמקד השנה בשילוב החברות שרכשה בפעילותה במקום לבצע רכישות נוספות, וכי קצב הרכישות שנה לא צפוי להשתוות לזה של שנת 2005 - שבמהלכה רכשה החברה את ספקית שירותי הטלפוניה האינטרנטית סקייפ ב-4.1 מיליארד דולר, את חברת שופינג.קום הישראלית ב-621 מיליון דולר ואת חברת הנדל"ן Rent.com.

במבט לעתיד סיפקה החברה תחזית שהיתה נמוכה במעט מציפיות האנליסטים. ברבעון הנוכחי צופה החברה מכירות של 1.37-1.415 מיליארד דולר - פחות מתחזיות האנליסטים למכירות של 1.42 מיליארד דולר. בשנת 2006 כולה צופה החברה מכירות של 5.7-5.9 מיליארד דולר, בעוד שתחזית האנליסטים היתה למכירות של 5.95 מיליארד דולר.

בשורה התחתונה צופה החברה לרשום רווח שנתי של 65-71 סנט למניה. בניכוי רישום אופציות למניות כהוצאות צופה החברה רווח של 0.96-1.01 דולר למניה - פחות מתחזית האנליסטים לרווח שנתי של 1.02 דולר למניה.

במהלך הרבעון הראשון של השנה השיקה אי-ביי גירסה סלולרית של שירות התשלומים המקוון פיי-פאל (Paypal) בארה"ב, בריטניה וקנדה. השירות החדש מאפשר לבעלי מכשירי טלפון סלולריים לבצע תשלומים ביניהם ולרכוש מוצרים דרך הטלפון. בין הגופים שכבר מאפשרים ביצוע תשלומים באמצעות השירות החדש - רשת MTV של ויאקום, ליגת ה-NBA ופוקס המאה ה-20 של ניוז קורפ.

הכנסות פיי-פאל ברבעון הראשון גדלו ב-44% לעומת התקופה המקבילה, ל-335.1 מיליון דולר, ומספר החשבונות בשירות גדל ב-47% ל-105 מיליון. הכנסות סקייפ, שאותה רכשה כאמור אי-ביי בשנה שעברה, גדלו ב-42% לעומת הרבעון הרביעי של 2005, ל-35.2 מיליון דולר. נכון לסוף הרבעון הראשון היו לסקייפ 94.6 מיליון משתמשים רשומים.

מניית אי-ביי, אשר ירדה ב-10% במהלך הרבעון הראשון של השנה ובכ-12% מתחילת השנה, יורדת ב-5% במסחר לאחר הסגירה, אחרי שסיימה את שעות המסחר הרגילות בעלייה של 3.8%.

דו"חות אי-ביי באו יום לאחר דו"חות של ענקית האינטרנט והמדיה יאהו (סימול YHOO), אשר דיווחה אתמול על תוצאות רבעוניות שהיו בהתאם לתחזיות האנליסטים. מחר יגיע תורם של דו"חות גוגל (סימול GOOG). מניית אי-ביי נסחרה במכפיל של פי 38 מהרווח הצפוי השנה, לעומת מכפיל של 46 של חברת גוגל, ומכפיל של 37 של יאהו.

יאהו, מפעילת אתר האינטרנט הפופולרי ביותר בעולם, דיווחה אתמול על רווח של 160 מיליון דולר, או 11 סנט למניה, ברבעון הראשון - נפילה של 18% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת - אז לא רשמה החברה אופציות לעובדים כהוצאות. עם זאת, התוצאות בשורה התחתונה של החברה היו בהתאם לתחזיות האנליסטים.

יאהו רשמה זינוק של 34% בהכנסותיה לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ל-1.57 מיליארד דולר. לאחר ניכוי הוצאות לחברות שמנתבות גולשים לאתר יאהו, רשמה החברה ברבעון הכנסות של 1.09 מיליארד דולר, גידול של 33% לעומת התקופה המקבילה ובהתאם לתחזיות האנליסטים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully