וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ואיו מאבדת עוד 2%

TheMarker

19.4.2006 / 23:27

עליות קלות במדדים. טבע מתממשת ביותר מ-2%. ארוטק עולה 7% במחזור גבוה מהרגיל

לאחר שמדדי המניות בוול סטריט רשמו ביום שלישי את העלייה היומית החדה ביותר מאז ינואר, בעקבות פרסום פרוטוקול הישיבה האחרונה של ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי - אשר ממנו עלה כי חברי הוועדה מעריכים כי גל העלאות הריבית בארה"ב קרב לסיומו - צוננה במעט ביום רביעי התלהבות המשקיעים לאחר שנתוני מקרו שפורסמו בארה"ב, הצביעו על כך שהאינפלציה שבה ומרימה ראש.

מדד נאסד"ק, אשר זינק ביום שלישי ב-2%, רושם היום עלייה קלה של 0.2% לרמה של 2,360 נקודות על רקע דו"חות כספיים טובים מהצפוי של ענקיות הטכנולוגיה יאהו וטקסס אינסטרומנטס. מדד דאו ג'ונס, אשר קפץ ביום שלישי ב-1.8%, עולה ב-0.1% לרמה של 11,280 נקודות. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות, אשר רשם אתמול עליות חדות, שב ורושם היום ירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים חזרה וחצתה את רמת ה-5% שממנה ירדה אתמול. התשואה על האג"ח ל-10 שנים עולה כעת ב-0.05% לרמה של 5.024%.

רכיב הליבה של מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה בחודש מארס ב-0.3% - העלייה החדה ביותר זה שנה - מסר היום משרד העבודה האמריקאי. העלייה היתה חדה מתחזיות הכלכלנים שצפו עלייה של 0.2%.

מחיר הנפט, אשר נסגר אתמול בשיא של כל הזמנים - 71.35 דולר - על רקע המתיחות בין ארה"ב לאיראן סביב תוכנית הגרעין האיראנית, נסוג במעט היום. החוזים על הנפט הגולמי למסירה במאי נסחרים במחיר של 70.8 דולר, ירידה של 55 סנט, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מוקדם יותר במסחר כבר הגיע מחיר חבית נפט ל-71.79 דולר.

אמדוקס (סימול DOX) רושמת ירידה קלה לאחר שעלתה אתמול ב-0.6%, אחרי שהחברה הודיעה אתמול על רכישת חברת Qpass האמריקאית, תמורת 275 מיליון דולר במזומן. Qpass מספקת תוכנה ופתרונות למסחר דיגיטלי. באמצעותה תציע אמדוקס ללקוחותיה ממגזר הטלקום מקור הכנסה נוסף של משלוח קבצים ומוצרים דיגיטליים למגוון רחב של מכשירים דרך רשתות בעלות פס רחב. עם יותר מ-1.2 מיליארד דולר בקופה (נכון לסוף דצמבר), לא תתקשה אמדוקס לממן את הרכישה ממקורותיה העצמיים.

אולם למרות השיפור בשורה העליונה, נותרו הפסדיה של ואיו גבוהים והסתכמו בכ-8 מיליון דולר (50 סנט למניה), מתוכם רשמה החברה הוצאות גבוהות של 2 מיליון דולר, על אופציות שחילקה בעבר למנהליה ולעובדיה. הוצאות אלו נכללו לראשונה בדו"ח הרווח והפסד. מניית ואיו יורדת ב-2.2%, בהמשך לנפילה של 8.5% שרשמה אתמול.

זמן קצר לאחר שלקח חלק בהנפקה השנייה של אורמת טכנולוגיות (סימול ORA) בוול סטריט, החל אתמול בנק ההשקעות סיטיגרופ לסקר את פעילות החברה בהמלצת "מכירה" למניה. סיטיגרופ צירף לאורמת מחיר יעד של 30 דולר, נמוך ב-15.5% מהמחיר שבו בוצעה הנפקת המניות השנייה, וציין כי השוק מעניק כיום תמחור יתר למניות אורמת. אורמת יורדת היום ב-0.9% למחיר של 35.2 דולר, בהמשך לירידה של יותר מ-2% אתמול.

קומברס טכנולוג'י (סימול CMVT) ממשיכה לאבד גובה גם היום, ויורדת ב-0.6% למחיר של 22.8 דולר, בהמשך לירידה של 1.6% אתמול, לאחר שחברת המחקר סטנדרד אנד פור'ס חתכה אתמול את ההמלצה למניה, מ"קנייה" ל"החזק". מחיר היעד הופחת מ-30 ל-26 דולר. את ההפחתה הסביר האנליסט טוד רוזנבלות' במספר גורמים, ובהם החשש בנוגע למידת הבקרה התאגידית בחברה.

לאחר שעלתה אתמול ב-2.4% ושבה ונסגרה מעל לרמה של 40 דולר, מתממשת היום מניית טבע (סימול TEVA) ב-2.3% למחיר של 39.2 דולר למניה. האנליסט גרג גילברט ממריל לינץ', העריך אתמול כי טבע עמדה ברבעון הראשון בתחזיתו המוקדמת לרווח פרופורמה (בניטרול הוצאות חד פעמיות והוצאות על אופציות) של 41 סנט למניה, המשקף רווח נקי של כ-310 מיליון דולר, ואולי אף עקפה תחזית זו בסנט אחד למניה, ועמדה בממוצע התחזיות בשוק לרווח של 42 סנט למניה.

גילברט הוסיף, כי מה שעשוי להיות מעניין אף יותר הן התחזיות לביצועי החברה המשולבת (לאחר המיזוג עם אייווקס, ע"כ) ב-2006, אותן צפויה הנהלת טבע לספק בעת פרסום התוצאות לרבעון הראשון.

עוד בולטת מניית ארוטק (סימול ARTX) שעולה ב-6.8% במחזור גבוה מהרגיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully