וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווח נקי של 4.11 מיליארד ד' ברבעון הראשון לפייזר

דפנה מאור

19.4.2006 / 14:23

מכירות תרופת הכולסטרול ליפיטור צמחו ב-1% בלבד, אולם החברה חזרה על תחזיות צמיחה חזקות לשנה הקרובה

ענקית התרופות האמריקאית פייזר רשמה זינוק חד ברווח הנקי ברבעון הראשון של 2006, לאחר שברבעון המקביל רשמה הפרשות חד פעמיות גדולות. הרווח הנקי של פייזר, המייצרת כמה מהתרופות הנמכרות ביותר בעולם, היה 4.11 מיליארד דולר, או 56 סנט למניה. ברבעון המקביל רשמה החברה רווח נקי של 301 מיליון דולר.

עם זאת, הכנסותיה של החברה נסוגו מ-13.09 מיליארד דולר ל-12.66 מיליארד דולר ברבעון. החברה ציינה במפורש כי הפרשי שערי מטבע פגעו בתוצאותיה. מכירות ליפיטור, המשמשת להפחתת כולסטרול, צמחו ב-1% ל-3.1 מיליארד דולר. ללא השפעות שערי המטבע היתה הצמיחה מגיעה ל-3%. החברה הודתה כי צמיחת המכירות ברבעון היתה קטנה מהצפוי, אולם ליפיטור עתידה, להערכת פייזר, להימכר ביותר מ-13 מיליארד דולר השנה, ואישרה את תחזיותיה לשלוש השנים הקרובות.

החברה נאלצה לרשום הפרשה של 56 מיליון דולר לאחר שהסירה מרצונה את התרופה בקסטרה מהמדפים. בקסטרה שייכת למשפחת התרופות נוגדות הדלקת שאינן סטרואידיות בדומה לוויוקס של מרק, אשר התגלה קשר בין השימוש בהן לבין סיכון מוגדל ללקות בארועי לב ומוח. עם זאת, מכירות סלברקס, מאותה משפחת תרופות, עלו ב-19% ל-491 מיליון דולר. הצלחה רבה היתה לתרופות לטיפול במערכת העצבים, כמו ג'יאודון, תרופה אנטי-פסיכוטית, שמכירותיה צמחו ב-32%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully